reklama
Jak wynika z badania Millward Brown SMG/KRC dla Rzetelnej Firmy, tylko 4 proc. badanych nie szukało w Internecie żadnych informacji na temat firm. Najczęściej wyszukiwane są informacje o firmach z branż gastronomicznej, turystycznej i hotelarskiej. Aż 65 proc. respondentów, przyznało, że w ciągu ostatniego roku korzystało z Internetu w celu sprawdzenia danych i opinii na temat przedsiębiorstw z tych sektorów. Polacy w zasobach internetowych szukają również informacji o firmach związanych z usługami finansowymi. Ponad połowa respondentów (55 proc.) za pośrednictwem Internetu przeglądała oferty banków, firm ubezpieczeniowych, otwartych funduszy emerytalnych oraz towarzystw funduszy inwestycyjnych. Niewiele mniej badanych, bo niemal 54 proc., z Internetu korzystało szukając informacji o sklepach i hurtowniach.
Dla 34 proc. respondentów, głównie mężczyzn, Internet stanowi źródło informacji o firmach telekomunikacyjnych. Niewiele mniej osób, bo 32 proc., w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem Internetu sprawdzało oferty firm transportowych. Według badania, takie informacje interesują głównie osoby między 18 a 34 rokiem życia.
Z badania „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” wynika, że w ciągu ostatniego roku 65 proc. Polaków szukało w Internecie informacji o branży turystycznej, gastronomicznej i hotelarskiej. Co ciekawe, jedynie co około 20 badany w ciągu ostatniego roku w ogóle nie szukał w sieci żadnych informacji na temat firm.
Badanie „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.