reklama
Wprowadzenie nowej usługi ogłoszono na oficjalnym blogu YouTube’a. Dostępna będzie dla tych, którzy są partnerami serwisu. Co więc będą mogli sprzedawać artyści za pośrednictwem Merch Store?
- Muzyka – dzięki współpracy z iTunes i Amazon, artyści będą mogli udostępniać swoje utwory do ściągnięcia za określoną opłatę
- Oficjalny merchandise – od koszulek, plakatów po nieco bardziej wysublimowane produkty (jak np. mydło). Gadżety sygnowane nazwiskiem muzyka czy logo zespołu zawsze cieszą się sporą popularnością wśród fanów, a teraz dzięki współpracy z firmą Topspin, zakupu będzie można dokonać również na YouTube
- Bilety na koncerty – współpraca z Topspin i Songkick umożliwi kupno wejściówek na występy danego artysty bezpośrednio na YouTube
Portal planuje wprowadzić usługę do użytku w ciągu najbliższych tygodni. Będzie ona dostępna na kanałach partnerów serwisu. Wizualnie platforma ma wyglądać tak jak na obrazku załączonym poniżej:
To jednak nie wszystkie zmiany. YouTube wyciąga również rękę do niezależnych wytwórni płytowych. Łatwiejsze dla nich ma być uzyskanie statusu partnera serwisu, co jednocześnie pozwoli im czerpać zyski, nawet gdy dany klip został umieszczony przez innego użytkownika. Formularz, który należy wypełnić chcąc uzyskać taki status znajduje się pod tym adresem.
Korzyści płynące z tych zmian zarówno dla muzyków jak i wytwórni są niewątpliwe. Dość powiedzieć, że każdego miesiące serwis jest odwiedzany, jak czytamy na blogu, ponad 800 milionów internautów.