X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Blogerzy nie zarabiają na swojej twórczości

Blogerzy nie zarabiają na swojej twórczości

reklama


Technorati to wyspecjalizowana wyszukiwarka do blogów. Od 2004 roku jej właściciele publikują również raporty podsumowujące stan blogosfery w każdym kolejnym roku. Nie inaczej jest i tym razem. „State of the Blogosphere 2011” to zestawienie tego kto bloguje, o czym, jak często, w jaki sposób i do czego wykorzystuje swojego bloga czy też w jaki sposób korzysta z social mediów. To oczywiście tylko wycinek tego co twórcy zawarli w raporcie.

Jak prezentuje się więc blogosfera w 2011 roku? Przekonajmy się…

USA… Europa……… Antypody

W świetle raportu zdecydowanie najwięcej blogerów jest w Stanach Zjednoczonych, którzy stanowią aż połowę wszystkich! Blogi są bardzo popularne również w Europie (ok. 25% udziału w całkowitej liczbie blogerów). Reszta udziału w „rynku” rozkłada się już bardziej równomiernie: Australia i Oceania, pozostała część Ameryki Północnej (nie do końca wiadomo czy chodzi tylko o Kanadę czy również Meksyk) i Ameryka Łacińska. Nieco zaskakiwać może bardzo niewielka popularność w Azji. Trzeba wszakże pamiętać o tym, że blogerzy musieli wyrazić zgodę na udział w ankiecie, a ta przeprowadzana była po angielsku. Może to nieco zniekształcać wyniki badania.

fot.: Technorati.com

Blogi rzadko bywają głównym źródłem dochodu

Powyższy wniosek płynie z tego, że tylko 37% pełnoetatowych profesjonalistów wskazuje, że to właśnie blog stanowi ich główne źródło dochodu. W przypadku pozostałych grup (profesjonaliści nie będący pełnoetatowymi pracownikami, przedsiębiorcy, pracownicy korporacyjni) odsetek blogerów, którzy zarabiają przede wszystkim dzięki własnym blogom jest znacznie mniejszy. Co więcej, jeśli chodzi o średnią dla wszystkich grup, jest ona niższa (4%) od zeszłorocznej (11%).

fot.: Technorati.com

Pisanie o własnej branży? Niekoniecznie

Blogerzy nie są też specjalnie skłonni do tego, by pisać o branży, w której są zatrudnieni. Nie robi tego ponad połowa z nich. Trzeba wszakże odnotować znaczące różnice w poszczególnych grupach. Przedsiębiorcy oraz pracownicy korporacyjni w zdecydowanej większości (ponad 80%) blogują o „swojej” branży. Inaczej jest w przypadku hobbystów i profesjonalistów niepełnoetatowych.

fot.: Technorati.com

Bloger, firma i blog – jakie powiązanie?

Ciekawie wypada zestawienie obrazujące sposób powiązania między blogerem, jego blogiem i firmą, dla której pracuje. Przedsiębiorcy prowadzący własną działalność gospodarczą prowadzą bloga w celach biznesowych. Z kolei pełnoetatowi profesjonaliści wskazują, że to właśnie blog jest ich firmą. Logiczne, biorąc pod uwagę, że to właśnie wśród przedstawicieli tej grupy blogi najczęściej stanowią główne źródło dochodu. Pracownicy korporacyjni z kolei najczęściej zajmują się prowadzeniem bloga na potrzbey firmy, w której są zatrudnieni.

fot.: Technorati.com

Blogerzy chętnie korzystają z social mediów

Jeśli chodzi o korzystanie z social mediów, bardzo popularny jest Twitter. Nie jest to aż tak zaskakujące, wszak to mikroblog. Po co z niego korzystają? Najczęściej by promować własnego bloga (77%), śledzić znajomych (60%) i udostępniać interesujące linki (59%).

fot.: Technorati.com

Nie dziwi jednak, że jeszcze powszechniejsze jest używanie Facebooka (89%). Połowa badanych ma jednocześnie profil prywatny i fan page stworzony na potrzeby bloga. Motywy prowadzenia fan page są podobne jak w przypadku Twittera – promocja bloga i udostępnianie linków.

Okazuje się też, że blogerzy dosyć chętnie korzystają z Google+. Już 60% z nich jest użytkownikami tego serwisu. Tutaj jednak bardzo rzadko mamy do czynienia z odrębną Stroną.

fot.: Technorati.com

Najpopularniejsze tematy w 2011 roku

O czym blogerzy najczęściej czytali w mijającym roku? Nie ma tu wielkich zaskoczeń, bowiem najpopularniejszymi tematami okazały się być: katastrofa elektrowni atomowej Fukushima w Japonii (38%) i związany z nią kryzys nuklearny (32%), zamieszki w Londynie (35%), śmierć Osamy bin Ladena (33%) oraz arabska „wiosna ludów” (26%).

fot.: Technorati.com

Pełen raport “State of the Blogosphere 2011” dostępny jest na Technorati.com .

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail