X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Dziennikarze o mediach społecznościowych: Inspirują, ale nie dostarczają faktów

Dziennikarze o mediach społecznościowych: Inspirują, ale nie dostarczają faktów

reklama


Agencja Multi Communications przeprowadziła badanie, którego celem było określenie, na ile media społecznościowe są wykorzystywane przez dziennikarzy. Przede wszystkim postanowiono sprawdzić użyteczność social media w pracy zawodowej dziennikarzy oraz wskazać najpopularniejsze i najwiarygodniejsze serwisy. Wyniki badania zostały przedstawione w raporcie
„Dziennikarze i Social Media 2011”.

Raczej inspiracja niż informacja

Z raportu wynika, że prawie 60% ankietowanych dziennikarzy korzysta z mediów społecznościowych przynajmniej raz  tygodniu. Prywatnie korzysta z nich 75%. Co piąty badany przyznał, że nie używa social media do celów zawodowych.

fot.: multipr.pl

Dziennikarze traktują social media jako źródło inspiracji. Takiej odpowiedzi udzieliło prawie 60% badanych.  Komentarzy, opinii specjalistów i konsumentów poszukuje w mediach społecznościowych 28% ankietowanych. Faktów i cyfr szuka 13%, a kontaktów do innych tylko 1% dziennikarzy.

Blogi najbardziej wiarygodne

Jeśli chodzi o wiarygodność treści zawartych w mediach społecznościowych, dziennikarze nie oceniają jej zbyt wysoko. Co czwarty ankietowany wysoko ocenił wiarygodność informacji, ale żaden – bardzo wysoko. 66% ankietowanych oceniło wiarygodność przeciętnie, a nisko albo bardzo nisko – 7%.

Dziennikarze najchętniej korzystają z blogów – prawie połowa ankietowanych.  Na kolejnych miejscach znalazł się Facebook, Wikipedia i YouTube . Najmniej popularnymi serwisami okazał się blip i Nasza Klasa, uzyskując tylko 1% wskazań. Jak pokazuje poniższy wykres, najpopularniejsze media społecznościowe są również uważane za najbardziej wiarygodne:

fot.: multipr.pl

Ponad połowa dziennikarzy uważa, że obecność marki lub firmy w social media, nie wpływa na jej wiarygodność. Co trzeci jest natomiast zdania, że wiarygodność marek obecnych w mediach społecznościowych jest wysoka lub bardzo wysoka.

 

Sondaż został przeprowadzony przez zespół Multi Communications w listopadzie 2011 roku. W sumie skontaktowano sie z około 150 dziennikarzami z całej Polski, z czego zebrano ponad 110 wypełnionych ankiet.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail