reklama
Grudzień najlepszym miesiącem dla branży e-commerce
Facebook stał się ważnym kanałem komunikacji pomiędzy serwisami e-commerce a ich klientami. Jak wynika z analizy aplikacji catNapoleon.com, wirtualne wyprawy po świąteczne zakupy mają odbicie we wzmożonym ruchu na Facebooku. W grudniu na stronach e-commerce pojawiło się więcej aktywnych użytkowników, niż miało to miejsce w poprzednich miesiącach. Między 1 a 16 grudnia na badanych fan page’ach było ich 41 991. Tymczasem między 13 a 30 listopada było ich trzy razy mniej, bo 12 730.
Z analizy aplikacji catNapoleon.com wynika, że fani najczęściej lubią informacje o nowych produktach i promocjach o godzinie 11. Wtedy także najchętniej komentują. Wynika to pewnie z faktu, że administratorzy fan page’y najchętniej dodają wpisy na Facebooku o godz. 10 i tym samym inicjują ruch.
Jeśli chodzi o aktywność dniową, najwięcej komentarzy, wpisów i „lubię to” pojawia się w czwartki. Aktywność fanów wyraźnie maleje w soboty i niedziele.
Allegro ciągle prowadzi
Liderem w kategorii e-commerce jest Allegro, choć najwięcej dzieje się na fan page’u stosunkowo małego deezee.pl. Na sukces Allegro złożyły się przynajmniej dwa czynniki. Po pierwsze była to pierwsza firma, która rozpoczęła działania na Facebooku. Po drugie to największy z graczy e-commerce w Polsce, posiadający bardzo rozpoznawalną markę. Dzięki działaniom PR, reklamom w telewizji, Allegro jest znane nawet osobom które nie robią zakupów w sieci.
Analizując aktywność w branży e-commerce wzięto pod uwagę 65 wiodących stron. Aplikacja catNapoleon.com wzięła pod lupę 24 185 postów, 88 192 komentarzy i 353 115 „lajków”.