reklama
Dane ujawnił Benedict Evans z Ender Analysis. Dowiadujemy się z nich że liczba mobilnych użytkowników Facebooka (z zastrzeżeniem, że chodzi o tych, którzy łączą się za pomocą aplikacji mobilnych) w skali dnia (DAU), tygodnia (WAU) i miesiąca (MAU) wynosi, odpowiednio, 165, 228 oraz 301 milionów użytkowników! Jak olbrzymia to liczba nie trzeba nikogo przekonywać. Nie dość, że to już prawie 40% wszystkich facebookowiczów (których obecnie jest ponad 800 mln), to na dodatek przewyższa łączną liczbę użytkowników Twittera i LinkedIn, które wg szacunków znajdują się obecnie na 2. i 3. miejscu pod tym względem wśród portali społecznościowych i mikroblogów.
Mobilni facebookowicze do łączenia się z serwisem najczęściej wykorzystują urządzenia z iOS oraz Androidem. To zresztą nic dziwnego – od dawna powszechnie wiadomo o zaciętej rywalizacji Apple i Google na rynku mobilnych aplikacji. Okazuje się też, że dzienna liczba korzystających z mobilnego Facebooka na urządzeniach z Androidem jest już większa niż tych, którzy korzystają z iPhone’ów i iPodów. Apple nadal jednak wygrywa w skali tygodnia i miesiąca.
Trzecią siłę stanowią urządzenia BlackBerry, z kolei daleko w tyle pozostaje Microsoft z systemem Windows Phone. Zatrzymując się na moment przy BlackBerry, warto zaznaczyć, że wśród użytkowników tych urządzeń występuje największa penetracja mobilnego Facebooka. Prawie 70% z ogólnej liczby 70 mln posiadaczy smartfonów tej marki zainstalowało aplikacje umożliwiające łączenie się z Facebookiem. W przypadku urządzeń z Androidem oraz produktów Apple ten odsetek wynosi około 50%.
Wspomniany na początku Benedict Evans wskazuje na jeszcze jedną interesującą kwestię, która jednak pozostanie póki co przedmiotem spekulacji. Nie wiadomo jak wielu facebookowiczów łączy się z serwisem wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnych.
Poniżej prezentujemy diagramy z danymi Enders Analysis.