reklama
Porzucone pomysły teraz przyniosą sukces?
Zanim jednak to nastąpi, Facebook będzie się starał wykorzystać do maksimum to czym dysponuje w tym momencie. Stąd pomysł publikowania wpisów sponsorowanych (Sponsored Stories) w Aktualnościach, które są niczym innym jak reklamami właśnie. Każdy użytkownik będzie mógł zobaczyć tego typu wpisy pochodzące od marek, których jest fanem na Facebooku, bądź też pochodzące (teoretycznie) od swoich znajomych. Rozwiązanie spotkało się z mieszanymi odczuciami facebookowiczów, ale przedstawiciele portalu uspokajają, że każdego dnia pojawi się maksymalnie jeden tego typu wpis w Aktualnościach każdego poszczególnego użytkownika. Co ciekawe, tego typu usługa pojawiła się już kilka lat temu, tyle że po inną nazwą.
To jednak nie wszystko. Innym obszarem, na którym Facebook chce zwiększyć swoje zyski są gry. Jak chce to osiągnąć? Rozpowszechniając uprawnienia, które dotychczas przysługiwały tylko niektórym (ściślej mówiąc, największym) deweloperom: możliwość oferowania graczom własnej „waluty” (kredytów) na określone gry za spełnienie określonego świadczenia (np. kupno danego artykułu), dzięki czemu facebookowicze nie będą musieli kupować facebookowych Kredytów. Ma to zwiększyć sprzedaż deweloperów, a jednocześnie podnieść dochody Facebooka (pamiętajmy, że od producentów gier pobierana jest prowizja w wysokości 30%). Również w tym przypadku Facebook powraca do wcześniej stosowanego rozwiązania, bowiem już kilka lat temu wszyscy deweloperzy mogli oferować kupno swoich własnych walut, jednak po wprowadzeniu własnych Kredytów Facebook wprowadził obowiązek ich używania.
Nie ma wątpliwości, że ostatnie posunięcia związane są z planowanym upublicznieniem Facebooka (o pogłoskach związanych z ofertę publiczną pisaliśmy niedawno) i stanowić mają zachętę dla inwestorów do ulokowania kapitału w akcjach Facebooka. Kto wie, może na tym polu spółka pobije Google, który w 2004 roku podniósł z parkietu ponad 1,6 mld dolarów, a rynek wycenił spółkę na 23 mld. Do dziś to największa oferta publiczna w historii spółek internetowych.
Pages: 1 2