X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook po raz pierwszy nagrodził najlepsze kampanie

Facebook po raz pierwszy nagrodził najlepsze kampaniefot. facebook-studio.com

reklama


Założeniem organizatorów było, by Facebook Studio Awards przypadły tym kampaniom, które w największym stopniu odpowiadają wymogom obecnych trendów w marketingu. Cóż to znaczy? Wśród kryteriów wyboru można wymienić m.in. sposób wykorzystania Facebooka przy jej prowadzeniu, wykorzystanie innych mediów czy też „dopasowanie” kampanii do odbiorców. Do tego, naturalnie, takie istotne czynniki jak kreatywność i efektywność. Prace można było zgłaszać do końca minionego roku. Wczoraj poznaliśmy pierwszych zwycięzców.

Jury przyznało 4 rodzaje nagród, podzielone wg kolorów: złote, srebrne, brązowe oraz… niebieską oczywiście. Najcenniejszą jest ostatnia z nich, toteż przypadła ona wyłącznie jednej kampanii.

Zwycięska kampania została zrealizowana dla American Express, jednego z najbardziej znanych przedsiębiorstw finansowych na świecie. Przeprowadziły ją wspólnie agencje Digitas i Crispin Porter + Bogusky (CB+P). Celem kampanii było wypromowanie tzw. Small Business Saturday. „Sobota Małych Biznesów” w założeniu American Express ma przypadać po „Czarnym piątku”, czyli dniu otwierającym sezon zakupowy w Stanach Zjednoczonych. W przeciwieństwie jednak do dnia poprzedzającego, ma przynosić profity przede wszystkim mikroprzedsiębiorcom. Pomysł narodził się już w 2010 roku, tym samym obecna kampania była już drugą, która miała na celu wypromować kolejne „zakupowe święto”.

W zamyśle twórców kampanię mieli przeprowadzić… sami przedsiębiorcy. Do promocji własnych biznesów mieli wykorzystać narzędzia dostarczone przez agencje (m.in. darmowe Facebook Ads).

Efekty? Fan page Small Business Saturday podwoił liczbę fanów (obecnie już ponad 2,8 mln), a kampanię „przeprowadzało” ponad 500 tys. przedsiębiorców. Znacznie wzrosła też świadomość opinii publicznej. Aż o 350% wzrosła ilość wygenerowanego „buzzu”, z 37 do 63% wzrósł odsetek osób zaznajomionych z pojęciem „Sobota Małych Biznesów”, a hashtag #SmallBusinessSaturday bił na Twitterze rekordy popularności. W akcji wziął udział sam prezydent Barack Obama. Najlepszym dowodem sukcesu kampanii jest przyjęta jednogłośnie rezolucja amerykańskiego Kongresu, której celem jest promowanie tego dnia w kalendarzu.

Film podsumowujący kampanię można zobaczyć tutaj.

Organizatorzy wręczyli również po cztery złote i brązowe nagrody oraz dwie srebrne. Wśród wyróżnionych znalazły się kampanie takich marek jak Intel, Nike czy Wrigley. Pełna lista zwycięzców na fan page Facebook Studio.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail