reklama
Android najpopularniejszym systemem operacyjnym
Pozycja rynkowa poszczególnych producentów często determinuje również udział w rynku producentów poszczególnych systemów operacyjnych. Tak jest oczywiście w przypadku Apple, którego udział w rynku smartfonów i systemów operacyjnych (iOS) wynosi tyle samo (30%). Liderem jest jednak Android, po którego sięga coraz więcej producentów smartfonów. Warto zauważyć, że Google stał się liderem na tym rynku w ciągu zaledwie 3-ech lat od kiedy Android w ogóle na nim zaistniał. Marginalny z kolei jest obecnie udział bardzo popularnych swego czasu systemów: Symbian, Palm czy Microsoft.
Android jest najpopularniejszy również w Europie oraz Japonii. W Kraju Kwitnącej Wiśni udział w rynku wynosi ponad 60%. Pozostała część rynku należy w zasadzie do Apple (iOS), przez co rynek japoński jest w praktyce zdominowany przez dwóch graczy. Z kolei w największych krajach Europy w dalszym ciągu dobrze radzi sobie Symbian. To oczywiście efekt silnej pozycji Nokii w Niemczech, Włoszech i Hiszpanii. Rynek europejski jest zresztą najbardziej zdywersyfikowany. W Kanadzie dominują z kolei trzej producenci: RIM nieznacznie przed Apple oraz Google.
Popularność urządzeń mobilnych to poniekąd efekt dostępu do Internetu jaki zapewniają. W związku z tym nie może dziwić, że coraz większy ruch w sieci generują właśnie ich użytkownicy. W Singapurze połączenia z Internetem wykonywane przez telefony komórkowe, tablety i inne tego typu urządzenia stanowią już ponad 11% całości. Barierę 10% przekroczą zapewne wkrótce Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. W porównaniu z tymi krajami Francuzi wydają się być jeszcze mocno przywiązani do komputerów.
Liczba mobilnych użytkowników social mediów rośnie w błyskawicznym tempie
Łączenie się z Internetem za pośrednictwem smartfonów często związane jest z korzystaniem z serwisów społecznościowych. Skala tego zjawiska rośnie w bardzo szybkim tempie. W efekcie liczba użytkowników, którzy w ten sposób codziennie odwiedzają portale społecznościowe wynosi już ponad 38 milionów w USA i ponad 25 mln w największych państwach Europy.
Mobilny internet to nie tylko smartfony. Coraz chętniej ich posiadacze sięgają również po tablety. Zjawisko to zauważalne jest zwłaszcza za oceanem. Z kolei stosunkowo niewielu użytkowników smartfonów decyduje się na zakup tableta w Japonii.
Wnioski jakie płyną z raportu? Mobilny internet to przyszłość. Tempo wzrostu sprzedaży smartfonów, jak również tych, którzy łączą się dzięki nim z serwisami społecznościowymi rośnie w błyskawicznym tempie. Dotyczy to nie tylko wspomnianych w raporcie rynków w krajach wysokorozwiniętych. Dość powiedzieć, że kilka dni temu Onet ogłosił swoją najnowszą strategię, w której priorytet nadano mobilnym aplikacjom.
Rosnąca popularność smartfonów to również zaostrzająca się konkurencja między ich producentami, jak i dostawcami systemów operacyjnych. Już zresztą można założyć pewne przetasowania na tym rynku. Google, którego Android jest najpopularniejszym systemem operacyjnym, chce zaistnieć również wśród producentów smartfonów. Tak należy wszak poczytywać przejęcie Motorola Mobility. Z kolei słabnącą od lat na amerykańskim rynku Nokię miałby przejąć Microsoft, a ściślej rzecz biorąc właśnie dział smartfonów. O tym czy ta plotka znajdzie potwierdzenie w rzeczywistości przekonamy się zapewne w najbliższych miesiącach. Póki co, smartfony fińskiego producenta coraz częściej wyposażane są w system mobilny firmy z Redmond.
Pełny raport comScore można pobrać po wypełnieniu formularza pod tym adresem.
Pages: 1 2