X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Czy weekend to najlepszy czas dla reklam na Facebooku?

Czy weekend to najlepszy czas dla reklam na Facebooku?fot. acerin/cc/sxc.hu

reklama


Paweł Kuczma, Senior Interactive Media Planner – Hypermedia ISOBAR

Paweł Kuczma / fot. Hypermedia ISOBAR

Z mojego doświadczenia wynika, że dni tygodnia – poza wyjątkowymi sytuacjami – nie mają wpływu na skuteczność reklam. Najczęściej reakcja użytkownika na reklamę wygląda tak, że po zobaczeniu jej, albo w nią klika albo nie. Jest to uzależnione od wielu czynników takich jak to, czy go dany produkt/marka/usługa interesuje, czy reklama jest zrozumiała, czy w treści reklamy znajduje się wezwanie do działania (call-to-action), czy zetknął się z inną komunikacją danej marki offline lub online itd. Interakcja użytkownika z reklamą jest więc dużo bardziej skomplikowana niż to, w jaki dzień tygodnia zobaczy on reklamę. Trudno mi też – jako użytkownikowi – zrozumieć sytuację, w której nie klikam w interesującą mnie reklamę w poniedziałek, ale w sobotę już tak.

Jeśli ruch na Facebooku jest mniejszy w określone dni, oznacza to najpewniej, że liczba odsłon też jest mniejsza i tym samym mniejsza jest liczba wyświetlanych reklam (reklamy reklamodawców, którzy przegrają aukcję po prostu nie wyświetlają się). Wysokość wskaźnika CTR nie ma z pewnością nic wspólnego z wielkością ruchu (a przynajmniej trudno o tym wnioskować na podstawie tych danych), ponieważ CTR określa relację kliknięć do odsłon danej reklamy, a nie do zasięgu generowanego przez Facebooka w danym dniu. Rozumowanie autora odnośnie tej kwestii jest więc błędne.

Może być prawdą, że w przypadku niektórych reklam, które dotyczą np. weekendowej rozrywki (kluby, kina itp.) może mieć miejsce większe zainteresowanie użytkowników reklamą w określone dni tygodnia np. piątek czy sobota. Jednak są to tylko przypuszczenia, na które w raporcie nie ma potwierdzenia. Trudno je więc komentować. Problemem jest też to, że nie wiadomo, czy cytowany raport dotyczy wszystkich marek czy tylko niektórych kategorii. Czy analizowane były wszystkie formaty reklamowe i modele emisji czy tylko wybrane? Niektóre przykłady emisji reklam w portalach społecznościowych w modelu Flat Fee dowodzą, że użytkownicy chętniej klikają w reklamę nie w pierwszych kilku odsłonach, ale dopiero po 5-10 odsłonie danej reklamy. Dane podane w raporcie nie pozwalają jednak na wysnucie takich wniosków, pozostają tylko przypuszczenia i domysły. Wykres podany przez twórców raportu jest bardzo niejasny i mało mówiący – nie wyciągałbym z niego zatem zbyt daleko idących wniosków.

Pages: 1 2 3 4

  • Dużo gadania, mało konkretów, marketingowe mielenie ozorem zamiast precyzyjnych informacji.
    Czym się różni reklama od postu?
    Jakie godziny są najlepsze w Polsce by wrzucać posty na FB/fanpage?
    Jak bardzo różnią się od pór dnia w Stanach?
    Ktoś to zbadał? Gdzie to znaleźć?

    • Karol Różanowski

      1. Tym ze reklama pojawia się zazwyczaj tylko wybranej grupie docelowej np. Kobietom z kotami
      2. Około godziny 17.30 ponieważ najwięcej osób korzysta z fb po powrocie z pracy/szkoły
      3. W Stanach podobnie

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail