reklama
Agata Makowska, Account Executive – ARBOinteractive
Prowadząc kampanie reklamowe dla naszych klientów, zawsze staramy się rekomendować jak najlepsze rozwiązania, również w zakresie czasu trwania kampanii, doboru dni tygodnia. W przypadku Facebooka na przykład rekomendujemy, aby kampanie nie startowały w piątek po południu bądź w weekend, kiedy to – z oczywistych przyczyn – nie możemy z taką samą troską zająć się ich optymalizacją w pierwszych dniach trwania. Nie da się ukryć, że w przypadku kampanii emitowanych na Facebooku jest to bardzo istotne dla dalszej realizacji.Zauważamy również, iż wstrzymanie długoterminowej kampanii na 2-3 dni powoduje zazwyczaj wzrost współczynnika kliknięć, co czasami, szczególnie przy bardzo intensywnych kampaniach, rekomendujemy. Jednak nigdy nie dobieraliśmy dni tygodnia ze względu na wynik jakości jaki je charakteryzuje (CTR).
Aby nie bazować na domysłach sprawdziliśmy ponad 3,5 mld odsłon kampanii. Okazało się, że na podium pod względem CTR stanęły kolejno środa, czwartek i piątek. Dopiero jako czwarta w wynikach klikalności pokazuje się sobota, później wtorek, niedziela i na samym końcu poniedziałek. Wyniki te częściowo potwierdzają o „pechowym poniedziałku”, jednak różnica pomiędzy nimi jest tak mała, że dopiero przy 100 000 odsłon widać delikatną przewagę pomiędzy najlepszym a najgorszym dniem tygodnia
.- Cyryl Kwasniewski
- Karol Różanowski