X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Czy weekend to najlepszy czas dla reklam na Facebooku?

Czy weekend to najlepszy czas dla reklam na Facebooku?fot. acerin/cc/sxc.hu

reklama


Agata Makowska, Account Executive – ARBOinteractive

Agata Makowska / fot. ARBOinteractive

Prowadząc kampanie reklamowe dla naszych klientów, zawsze staramy się rekomendować jak najlepsze rozwiązania, również w zakresie czasu trwania kampanii, doboru dni tygodnia. W przypadku Facebooka na przykład rekomendujemy, aby kampanie nie startowały w piątek po południu bądź w weekend, kiedy to – z oczywistych przyczyn – nie możemy z taką samą troską zająć się ich optymalizacją w pierwszych dniach trwania. Nie da się ukryć, że w przypadku kampanii emitowanych na Facebooku jest to bardzo istotne dla dalszej realizacji.

Zauważamy również, iż wstrzymanie długoterminowej kampanii na 2-3 dni powoduje zazwyczaj wzrost współczynnika kliknięć, co czasami, szczególnie przy bardzo intensywnych kampaniach, rekomendujemy. Jednak nigdy nie dobieraliśmy dni tygodnia ze względu na wynik jakości jaki je charakteryzuje (CTR).

Aby nie bazować na domysłach sprawdziliśmy ponad 3,5 mld odsłon kampanii. Okazało się, że na podium pod względem CTR stanęły kolejno środa, czwartek i piątek. Dopiero jako czwarta w wynikach klikalności pokazuje się sobota, później wtorek, niedziela i na samym końcu poniedziałek. Wyniki te częściowo potwierdzają o „pechowym poniedziałku”, jednak różnica pomiędzy nimi jest tak mała, że dopiero przy 100 000 odsłon widać delikatną przewagę pomiędzy najlepszym a najgorszym dniem tygodnia.

Pages: 1 2 3 4

  • Dużo gadania, mało konkretów, marketingowe mielenie ozorem zamiast precyzyjnych informacji.
    Czym się różni reklama od postu?
    Jakie godziny są najlepsze w Polsce by wrzucać posty na FB/fanpage?
    Jak bardzo różnią się od pór dnia w Stanach?
    Ktoś to zbadał? Gdzie to znaleźć?

    • Karol Różanowski

      1. Tym ze reklama pojawia się zazwyczaj tylko wybranej grupie docelowej np. Kobietom z kotami
      2. Około godziny 17.30 ponieważ najwięcej osób korzysta z fb po powrocie z pracy/szkoły
      3. W Stanach podobnie

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail