X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

IAB Polska wyjaśnia marketerom, czym jest efektywność w social media

IAB Polska wyjaśnia marketerom, czym jest efektywność w social mediafot. LevelTen_Colin/CC/Flickr

Dokument „Wskaźniki efektywnościowe w social media” opracowany został przez działającą w ramach IAB Polska Grupę Roboczą Social Media i WOMM. Celem jaki przyświecał twórcom było zwrócenie uwagi marketerów na najwaźniejsze wskaźniki rządzące działaniami w mediach społecznościowych, a tym samym ułatwienie im pracy, zarówno na etapie planowania jak i oceny danej strategii. Innymi słowy, dostają do swoich rąk małe ABC marketingu społecznościowego.

Do niedawna najważniejszym miernikiem skuteczności działań w internecie był CTR. Dziś w raporcie, który marketer otrzymuje po kampanii znajduje długą listę wskaźników, których nazwa i zastosowanie różni się w zależności od serwisu reklamowego. Ten dokument ma pomóc w zrozumieniu i interpretacji wyników kampanii w social media – przekonuje Paulina Mocek, Head of Advertising and Paid Product Department w Nasza Klasa sp. z o.o.

Całość składa się z trzech części:

Pytania i odpowiedzi

Pierwsza to zestaw kilku odpowiedzi na najbardziej palące pytania w kwestii prowadzenia kampanii w social mediach. Marketerzy stawiający pierwsze kroki w mediach społecznościowych dowiedzą się jak zacząć, jak ocenić potencjał swojej marki i konkurentów, na czym skupić swoją uwagę podczas planowania i oceny uzyskanych rezultatów.

Wskaźniki efektywnościowe

Druga część to tytułowe wskaźniki efektywnościowe, zarówno te dotyczące zasięgu, jak i zaangażowania. Wziętym marketerom z pewnością nieobce będą takie terminy jak: liczba odwiedzin, odsłon czy unikalnych użytkowników (zasięg), a także ilość kliknięć w „lubię to”, wpisów, komentarzy, wątków czy oddanych głosów w ankiecie (zangażowanie).

Case studies

Ostatnia część to kilka wybranych przykładów kampanii, opisanych m.in. przy użyciu wskazanych powyżej wskaźników. Wyróżniono takie marki jak Toshiba, Lipton, Nokia, Orange czy Sephora. Z tej części dowiemy się która marka dotarła ze swoją kampanią do ponad 3 mln unikalnych użytkowników, które marki odnotowały ponad 100 milionów odsłon swoich formatów reklamowych itp. Wszystko oczywiście opatrzone opisem działań podjętych w ramach kampanii.

Cały dokument można ściągnąć ze strony IAB Polska.


Szkolenia z content marketingu: Content marketing w B2B 27.11.2018 w Warszawie

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail