X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

IAB Polska wyjaśnia marketerom, czym jest efektywność w social media

IAB Polska wyjaśnia marketerom, czym jest efektywność w social mediafot. LevelTen_Colin/CC/Flickr

reklama


Dokument „Wskaźniki efektywnościowe w social media” opracowany został przez działającą w ramach IAB Polska Grupę Roboczą Social Media i WOMM. Celem jaki przyświecał twórcom było zwrócenie uwagi marketerów na najwaźniejsze wskaźniki rządzące działaniami w mediach społecznościowych, a tym samym ułatwienie im pracy, zarówno na etapie planowania jak i oceny danej strategii. Innymi słowy, dostają do swoich rąk małe ABC marketingu społecznościowego.

Do niedawna najważniejszym miernikiem skuteczności działań w internecie był CTR. Dziś w raporcie, który marketer otrzymuje po kampanii znajduje długą listę wskaźników, których nazwa i zastosowanie różni się w zależności od serwisu reklamowego. Ten dokument ma pomóc w zrozumieniu i interpretacji wyników kampanii w social media – przekonuje Paulina Mocek, Head of Advertising and Paid Product Department w Nasza Klasa sp. z o.o.

Całość składa się z trzech części:

Pytania i odpowiedzi

Pierwsza to zestaw kilku odpowiedzi na najbardziej palące pytania w kwestii prowadzenia kampanii w social mediach. Marketerzy stawiający pierwsze kroki w mediach społecznościowych dowiedzą się jak zacząć, jak ocenić potencjał swojej marki i konkurentów, na czym skupić swoją uwagę podczas planowania i oceny uzyskanych rezultatów.

Wskaźniki efektywnościowe

Druga część to tytułowe wskaźniki efektywnościowe, zarówno te dotyczące zasięgu, jak i zaangażowania. Wziętym marketerom z pewnością nieobce będą takie terminy jak: liczba odwiedzin, odsłon czy unikalnych użytkowników (zasięg), a także ilość kliknięć w „lubię to”, wpisów, komentarzy, wątków czy oddanych głosów w ankiecie (zangażowanie).

Case studies

Ostatnia część to kilka wybranych przykładów kampanii, opisanych m.in. przy użyciu wskazanych powyżej wskaźników. Wyróżniono takie marki jak Toshiba, Lipton, Nokia, Orange czy Sephora. Z tej części dowiemy się która marka dotarła ze swoją kampanią do ponad 3 mln unikalnych użytkowników, które marki odnotowały ponad 100 milionów odsłon swoich formatów reklamowych itp. Wszystko oczywiście opatrzone opisem działań podjętych w ramach kampanii.

Cały dokument można ściągnąć ze strony IAB Polska.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail