reklama
„Pay With a Tweet or Facebook” to funkcjonujący już ponad rok społecznościowy system płatności, dzięki któremu firma czy marketer udostępnia swój produkt internautom za niewielką „cenę” – nie za pieniądze, a za wyświetlenie na profilu użytkownika na Twitterze bądź Facebooku informacji o pobraniu danego raportu, e-booka czy choćby filmu. W ten sposób twórca nie otrzymuje wprawdzie zapłaty w znaczeniu materialnym, ale korzyść z takiej darmowej formy promocji jest niewątpliwa.
Twórcy systemu zalecają jego używanie osobom parającym się tworzeniem muzyki i filmów, pisarzom, dziennikarzom, programistom, naukowcom czy też, naturalnie, markom.
Jak korzystać z narzędzia? Wystarczy udać się na stronę systemu i wypełnić odpowiedni formularz. Następnie wygenerowany zostanie przycisk „Pay With a Tweet or Facebook”, który będziemy mogli umieścić na swojej stronie internetowej. Internauta uzyska dostęp do pliku po kliknięciu w przycisk i dokonaniu wyboru między Tweetem a postem na Facebooku z informacją o ściągnięciu raportu czy filmu.