X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook otwiera sklep z aplikacjami

Facebook otwiera sklep z aplikacjami

reklama


Szukanie aplikacji na Facebooku odbywało się do tej pory w taki sam sposób jak wyszukiwanie użytkowników czy fanpejdży, poprzez pasek znajdujący się w górnej części ekranu. Mogło być to o tyle niewygodne, że nazwy niektórych aplikacji są zbieżne z nazwą jednego, a nawet wielu fanpejdży. Poza tym, taki system wyszukiwania nie zawiera żadnych rekomendacji, tak przydatnych dla wielu użytkowników.

Tym potrzebom wychodzi naprzeciw facebookowe App Center. Nie jest to stuprocentowy odpowiednik App Store od Apple czy Google Play, co zresztą nie może dziwić. Z wielu aplikacji przeznaczonych na iOS czy Androida można korzystać na Facebooku, dzięki odpowiedniej integracji z serwisem. Z tego powodu App Center w niektórych przypadkach będzie odsyłać po ściągnięcie aplikacji właśnie do wyżej wspomnianych sklepów. Portal i tak odniesie z tego korzyść, generując w ten sposób ruch ze strony mobilnych internautów.

fot. Facebook.com

Jak to w przypadku Google Play chociażby, sklep Facebooka zawierał będzie system ocen aplikacji, oparty na opiniach użytkowników i ich zaangażowaniu. Najlepsze znajdą się na listach wyświetlanych użytkownikom odwiedzającym App Center.

Każdy deweloper chcąc by jego aplikacje znalazły się na listach będzie musiał założyć własną stronę w App Center. Przed jej założeniem warto jednak zapoznać się z wymogami jakie musi spełniać strona. Co istotne, ci deweloperzy, którzy dokonają zgłoszenia aplikacji do 18 maja otrzymają priorytet w ich wyświetlaniu kiedy App Center ostatecznie ruszy.

fot. Facebook.com

Istotną nowością będzie możliwość udostępniania przez deweloperów płatnych aplikacji. Tym samym będą mogli zarabiać nie tylko na dodatkowych opcjach oferowanych użytkownikom aplikacji, jak to miało miejsce do tej pory, ale również na samym otwieraniu dostępu do aplikacji.

Póki co App Center działa w fazie beta, a zainteresowanych deweloperów odsyłamy tutaj. Więcej informacji dotyczących nowej usługi znaleźć można natomiast na blogu Facebooka.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail