reklama
„Measuring success on Facebook” – to nazwa poradnika, który ma pomóc marketerom lepiej zmierzyć sukces ich firmy na Facebooku. To kolejna nowość od Facebook Studio, po wprowadzonej kilka dni temu aplikacji do tworzenia szkiców kampanii.
Za najważniejsze cele marketingu społecznościowego na Facebooku specjaliści z serwisu uznają:
- Zasięg – dotarcie do odpowiednich ludzi, jak również ich ilość
- Odbiór marki – percepcja działań marki i jej ocena w świetle zakładanych oczekiwań
- Reakcja – działania podjęte przez ludzi, do których adresowany był content marki, mierzone ilością wizyt na stronie czy bezpośrednio w lokalu przedsiębiorstwa
- Insight konsumencki – informacje uzyskane od klientów dotyczące ich preferencji, opinii na temat produktów marki i wykorzystanie tych informacji do poprawy jakości.
Innymi słowy, skupianie się na liczbie „lajków” z całą pewnością spłyca obraz rzeczywistej wartości strategii marki. Poradnik przynosi kilka wartościowych informacji na temat innych mierników sukcesu, jak również przykładów wziętych z facebookowej praktyki. Przydatny może okazać się też zbiór case studies.