X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook podbija polską wieś i małe miasta

Facebook podbija polską wieś i małe miasta

reklama

Na podstawie danych Megapanelu i PBI serwis Wirtualne Media opublikował dane dotyczące użytkowników Facebooka i NK.pl .

Okazuje się, że liczba użytkowników mediów społecznościowych nie zmieniła się znacząco. Na początku 2012 r. było to ok. 16,7 mln internautów, czyli o ok. 500 tys. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Co ciekawe, w lutym 2011 zasięg social mediów był nieznacznie większy niż obecnie, wynosił bowiem 87,5%, przy obecnym na poziomie 86,91%. Szczytowym okresem były jednak minione wakacje, w szczególności lipiec.

Facebook na fali wznoszącej, NK.pl – wręcz przeciwnie

Szczegółowe dane dotyczące Facebooka i NK.pl pokazują, że obydwa serwisy znajdują się obecnie w zupełnie przeciwnych fazach rozwoju. Podczas gdy niemal wszystkie wskaźniki amerykańskiego giganta na przestrzeni 2011 roku znajdowały się w fazie wzrostowej, polski portal systematycznie tracił. Widać to chociażby na przykładzie podstawowej kategorii, czyli zasięgu. Ten w przypadku Facebooka zyskał 15 pkt procentowych (64,85%), podczas gdy wskaźnik dla NK zmalał o 10 pkt (55,81%). Przypomnijmy, że jeśli chodzi o liczbę użytkowników, Facebook wyprzedził polskiego konkurenta we wrześniu ubiegłego roku.

Mieszkańcy wsi i małych miast coraz chętniej rejestrują się na Facebooku…

Porównując zmiany jakie zaszły w profilu użytkowników korzystających z obydwu serwisów na przestrzeni 2011 roku, warto zauważyć, że najbardziej dynamiczny wzrost ich liczby Facebook odnotował wśród mieszkańców wsi i małych miast (do 50 tys. mieszkańców), wyniósł on bowiem aż 47%. Jeśli chodzi o wiek użytkowników, najszybciej przybywało tych najmłodszych, w wieku 7-14 lat (50,7%) i to pomimo faktu, że oficjalnie tylko ci mający 13 i więcej lat mogą rejestrować swoje konta w serwisie. Bardzo dynamicznie rosła również liczba najstarszych użytkowników, w wieku 55 lat i więcej (42%).

…a starsi internauci coraz częściej opuszczają NK.pl

Gdy spojrzeć na NK okaże się, że największy odpływ użytkowników nastąpił wśród mieszkańców miast o liczbie mieszkańców między 20 a 100 tysięcy (spadek o 10,6%). Jeśli idzie o wiek użytkowników, największe fale „ucieczek” odnotowano w kategorii wiekowej 45-54 (-19%) oraz 15-24 (-9,5%). Co ciekawe wśród internautów w wieku 35-44 oraz 55 i więcej odnotowano niewielki wzrost, odpowiednio o 1 i 6%.

Dane objęły również wykształcenie i zawód użytkowników. W przypadku Facebooka najbardziej dynamiczny wzrost nastąpił wśród tych z podstawowym i średnim wykształceniem (39 i 37%), a jeśli idzie o rodzaj wykonywanej pracy – wśród tych zaliczanych do kategorii „inni” (45%) oraz tzw. „białych kołnierzyków” (38%). NK z kolei najszybciej opuszczali użytkownicy z podstawowym wykształceniem (-9%), „białe kołnierzyki” (-14,5%) oraz uczniowie (-9%). Liczba „niebieskich kołnierzyków” oraz tych zaliczanych do kategorii zawodowej „inni” nieco wzrosła (1,8 i 6%).

Pełne zestawienie wraz z wykresami można obejrzeć na stronach Wirtualnych Mediów.


Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail