X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Marketerze, docieraj nie tylko do fanów, ale również ich znajomych

Marketerze, docieraj nie tylko do fanów, ale również ich znajomych

reklama


Raport przygotowany przez comScore we współpracy z Facebookiem dowodzi tego jak wielką siłą marketingową jest w chwili obecnej serwis stworzony przez Marka Zuckerberga. Z drugiej strony, wciąż sporo trudności sprawia marketerom właściwa ocena osiąganych wyników, co bierze się często z tego, że promocja ich marek skupiona jest nie na tym co rzeczywiście istotne. Jakie najważniejsze informacje płyną z raportu?

Fan page na Facebooku głównym źródłem informacji?

Taki wniosek można by wysnuć na podstawie danych od Skittles. Producent cukierków owocowych zanotował w marcu 2012 23 tys. odwiedzin unikalnych użytkowników z USA na swojej stronie internetowej. Ruch na fanpejdżu był ponad 10-krotnie większy, bowiem w tym samym okresie aż 320 tysięcy amerykańskich internautów odwiedziło fan page Skittles na Facebooku. Wniosek nasuwa się sam – fanpejdże stają się powoli głównym kanałem komunikacji marki z jej klientami i jednocześnie najlepszym źródłem informacji o niej.

Nie warto skupiać się na liczeniu fanów

O miernikach sukcesu na Facebooku napisano już wiele. Podczas gdy jedni wciąż utrzymują, że najważniejsza jest duża liczba fanów, inni wskazują na to, że jeśli w ślad za dużymi liczbami nie idzie zaangażowanie, to nie można mówić o sukcesie. Specjaliści z comScore są zdania, że najważniejszy miernik to zasięg, a przecież jak doskonale wiemy nie wszystkie treści docierają do fanów. Walka z EdgeRankiem może być znacznie większym wyzwaniem niż zdobywanie rzesz nowych fanów.

Zasięg to i tak nie wszystko. Twórcy raportu wskazują na duże znaczenie wspomnianego wyżej zaangażowania, jak również tzw. natężenia. Warto przyjrzeć się zwłaszcza drugiej z wymienionych kategorii. Kluczowi w niej są znajomi fanów, bo to de facto do nich trzeba też w jakiś sposób docierać, bez potrzeby zdobywania nowego fana. Wystarczy, że znajomy danej osoby zobaczy, że weszła w interakcję z określoną marką na Facebooku i zdecyduje się na podobny krok.

Twórcy raportu wskazują również na najważniejsze źródła wrażeń generowanych przez marki na Facebooku. Chodzi o publikowanie na swoich fan page’ach, wyświetlanie w kanale aktualności zdarzeń związanych z fanami (jak np. X polubił MTV), zdarzenia sponsorowane oraz facebookowe reklamy.

Pełen raport do ściągnięcia na stronach comScore.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail