X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Strategia dla firmowego bloga

Strategia dla firmowego blogafot. Mart1n/sxc.hu

reklama

Zacznij od bloga

Tworzenie strategii komunikacji społecznościowej w Internecie, jeśli myślimy o niej poważnie i długofalowo (a zakładam Drogi Czytelniku, że jeśli szanujesz swoje pieniądze, nie stać Cię na wydawanie ich bez uzasadnionego planu), powinniśmy rozpocząć od zbudowania bazy dla wszelkich działań, która będzie stanowiła spokojną przystań, niezależną od perturbacji wynikających np. ze zmian w różnych zewnętrznych serwisach. Czym powinna być ta baza? Oczywiście to Twój firmowy blog.

Dziś blogi mogą poszczycić się mianem narzędzi marketingowych, którym klienci ufają i za pomocą których można efektywnie budować lub wzmacniać swoją pozycję w oczach odbiorców. Własny blog to też doskonały punk wyjścia do budowania synergii z innymi kanałami komunikacji.

Blog powinien być naprawdę Twój

Przede wszystkim Twój blog firmowy powinien być naprawdę Twój. Zarówno ze względów praktycznych, związanych z zarządzaniem treścią, jak również – a może przede wszystkim – ze względów wizerunkowych, nie powinieneś dla niego wybierać ogólnodostępnej platformy blogowej, oferowanej np. przez różne portale. Pomijając fakt ograniczonego wpływu na wygląd i funkcjonalność bloga, firma dbająca o swój wizerunek nie może sobie pozwolić na to, żeby w serwisie, za pomocą którego komunikuje się z klientami, zaczęły pojawiać się reklamy czy widgety, na które ma ograniczony wpływ lub – np. w przypadku darmowych platform – może nie mieć go wcale.

Twój wybór powinien paść na samodzielny blog, uruchomiony np. na platformie WordPress lub dedykowanym CMS. Takie rozwiązanie pozwoli Ci również na lepszą integrację narzędzi takich jak newsletter, Facebook czy optymalizację treści dla działań SEO. O tym jednak za chwilę.

Pamiętaj, że – aby odnieść sukces i zdobyć wielu czytelników –blog nie powinien stanowić placówki propagandowej Twojej firmy. Nic nie stoi na przeszkodzi, aby na jego łamach od czasu do czasu pochwalić się sukcesami odniesionymi przez firmę, podsumować np. ostatnie miesiące działalności czy zaprezentować nowe elementy oferty. Nie to powinno jednak stanowić trzon Twojej komunikacji. Aby zdobyć czytelników, musisz zaoferować im interesujące treści, poszerzające ich wiedzę, stanowiące odpowiedź np. na zapytania internautów wpisywane w wyszukiwarkach internetowych, tym samym budując ekspercki wizerunek firmy oraz piszących na blogu specjalistów.

Warto w tym miejscu przytoczyć pewne dane, które potwierdzają, że takie działanie ma sens. Jak wynika z raportu Edelmana pt. „Trust Barometr”, 2011 rok to kolejny okres spadku zaufania do rekomendacji uzyskanych od tzw. „osób jak ja”, z którymi kontaktujemy się codziennie w social mediach (czytaj więcej: „W społecznościach bardziej ufamy ekspertom niż ludziom takim, jak my”). W ciągu zaledwie dwóch lat, poziom zaufania spadł o 4 punkty proc. – z 47% w 2009 r. do 43% w 2011 roku. Spadek ten odbył się przy jednoczesnym wzroście zaufania do ekspertów, z którymi mamy możliwość zetknąć się za pośrednictwem mediów społecznościowych. Ekspertów, czyli osób, które reprezentują marki czy branże, tym samym dając świadomość obcującym z nimi internautom, że są – z racji na pracę w danej branży – osobami najlepiej predysponowanymi do udzielania porad i informacji. Ufa im już około 70% użytkowników Internetu. Tak, mam na myśli m.in. Ciebie Drogi Czytelniku.

Pages: 1 2 3 4 5


Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail