reklama
Zbuduj wizerunek w wyszukiwarce
Ostatnim istotnym krokiem strategii komunikacyjnej opartej o blog firmowy są odpowiednie działania promocyjne w wyszukiwarce internetowej, czyli – w polskich warunkach – w Google, który ma dominującą pozycję na wyszukiwarkowym rynku.
Na tym polu należy wyróżnić dwa obszary, o które należy zadbać. Pierwszy to budowanie wizerunku eksperta, drugi to przyciągnięcie ruchu do bloga z wyników wyszukiwania. Oba obszary to odpowiednie zestawy fraz kluczowych, na które należy pozycjonować serwis.
Frazy wizerunkowe to takie, które – co nie jest niczym odkrywczym – budują postrzeganie Twojego bloga oraz np. blogujących specjalistów z Twojej firmy, jako ekspertów, na radę których zawsze można liczyć. Drugą grupę stanowią frazy, dzięki którym zbudujesz ruch w serwisie. Muszą one być dobrane w ten sposób, aby po prostu były wyszukiwane przez internautów. Jeśli na Twoim blogu pojawiają się treści na temat wspomnianych już przeze mnie kreacji wieczorowych, warto sprawdzić, jakie, związane z tym tematem, zapytania wpisywane są do wyszukiwarki. Dla przykładu, „stylizacje wieczorowe” to jedynie około 140 zapytań w miesiącu, ale „suknie wieczorowe” to już ponad 33 000 wyszukiwań miesięcznie, natomiast słowo „wieczorowe” to już prawdziwy dynamit – blisko 370 000 zapytań w ciągu jednego miesiąca. Oczywiście liczba zapytań wpisanych do wyszukiwarki, jeśli zaczniesz pozycjonować się na tego typu frazy, nie jest żadną gwarancją porównywalnej liczby wejść na blog. Im jednak większy tort, tym większy z niego kawałek – dzięki efektywnym działaniom SEO – może przypaść Twojemu serwisowi. A o to przecież chodzi, żeby blog miał jak najwięcej czytelników, którzy za jego pośrednictwem poznają ofertę Twojej firmy.
Nie ograniczaj wachlarza narzędzi
Przedstawione w tym tekście rozwiązania stanowią oczywiście jedynie część z morza możliwości komunikacji ze społecznością internetową, jakie oferuje globalna sieć. Wystarczy przywołać YouTube i budowanie dialogu z internautami wokół contentu wideo, coraz bardziej rozbudowane narzędzia socialmediowe od Google, zdobywające również w Polsce popularność usługi geolokalizacyjne czy szersze wykorzystanie możliwości urządzeń mobilnych. Mam nadzieję, że mój tekst przekonał Cię, że synergia różnych działań komunikacyjnych może przynieść – stosunkowo niskim kosztem – bardzo dobre, a czasami wręcz zaskakujące rezultaty. Pamiętaj jednak, że przemyślana i kompleksowa strategia, włączająca w proces komunikacyjny kolejne narzędzia marketingowe, granicę tego, co dziś uważasz za zaskakujący rezultat, jutro może przesunąć znacznie dalej.
Artykuł opublikowany w magazynie “Marketing w Praktyce”, nr 6 (172) czerwiec 2012