X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Marki mają pozytywny wpływ na nasze życie, ale i tak im nie ufamy

Marki mają pozytywny wpływ na nasze życie, ale i tak im nie ufamy

reklama


Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przy współpracy z ARBO Interactive, Grupą IQS, OPI, SWPS i WP.pl opublikował wyniki badania dotyczącego obecnością marki w serwisach społecznościowych pt. „A Ty komu ufasz?”. Twórcy badania wychodzą z założenia, że obecność marki w Internecie, a w mediach społecznościowych w szczególności, to od dłuższego czasu wręcz konieczny element strategii komunikacyjnej danej firmy. Budowanie relacji z fanami, angażowanie konsumentów – dzięki serwisom społecznościowym znacznie łatwiej prowadzić takie działania.

Prezentowanie marki w mediach społecznościowych można porównać do pracy na żywym organizmie. Wszystkie działania należy realizować z wyjątkową precyzją. Wielokrotnie przekonali się o tym administratorzy fan-page, którzy opublikowali niefortunne pytanie, bądź nieprzemyślany post – przekonuje Paweł Kolenda, Menedżer ds. Badań w IAB Polska – W raporcie można także przeczytać o badaniach widzianych oczami ekspertów marketingu on-line. Piszą o potencjale marki w serwisach społecznościowych, roli strategii i umiejętności prowadzenia marki w świecie społeczności online, a także o tym, jak ważne jest zaufanie do marki w tworzeniu relacji z fanem.

Z badania wynika, że 43% użytkowników social mediów swoją aktywność kieruje ku markom. Jedna trzecia ankietowanych zadeklarowała oglądanie profili marek, nieco mniej, bo 20% respondentów, chce znaleźć rekomendacje zakończone zakupem, a 18% korzysta z mediów społecznościowych między innymi po ty, by zarekomendować określone produkty czy usługi swoim znajomym.

fot. IAB Polska

Treści produktowe interesują nas bardziej niż rozrywka

Co istotne, jak wskazują dane zawarte w raporcie więcej z nas oczekuje od marki treści produktowych, a nie rozrywki. Coraz silniej przemawiają do nas vouchery czy kupony, niekoniecznie zaś śmieszne obrazki. Znaczenia treści rozrywkowych nie sposób jednak deprecjonować, skoro w dalszym ciągu aż 76% użytkowników deklaruje sympatię do nich.

fot. IAB Polska

Przywiązanie do rozrywki widać jeszcze na przykładzie innych danych. Okazuje się, że największą popularnością wśród internautów cieszą się marki z branży mediów o rozrywki. Dopiero za nimi uplasowały się marki z branży gastronomicznej, modowej czy telekomunikacyjnej.

fot. IAB Polska

Znajomym ufamy znacznie bardziej niż markom

Istotną część raportu stanowią wyniki badań dotyczących zaufania użytkowników do marek. Wynika z nich, że spory ich odsetek pozytywnie odbiera wpływ social mediów na relacje z najbliższymi, sposób zdobywania nowych informacji ze świata czy też dzielenie się informacjami i pomysłami z innymi.

fot. IAB Polska

Znacznie gorzej przedstawiają się dane o ocenie wiarygodności informacji w zależności od kogo użytkownik je otrzymał. W tym przypadku zaufanie do bliskich, a nawet dalszych znajomych jest dalece większe niż w przypadku marek.

fot. IAB Polska

Pełną treść raportu można ściągnąć ze stron IAB Polska.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail