reklama
Cel
Celem fan page’a Strefy Kibica w Poznaniu było informowanie fanów piłki nożnej o bieżących wydarzeniach oraz zapoznanie się z oceną turystów i Poznaniaków na temat organizacji imprez w Strefie Kibica. Za realizację była odpowiedzialna agencja Get More Social, która rozpoczęła komunikację na Facebooku już dwa miesiące przed otwarciem Strefy, aby zbudować zaangażowaną społeczność miłośników futbolu.
Target i content
Targetem fan page’a byli zarówno mieszkańcy Wielkopolski, jak i turyści, którzy interesują się piłką nożną oraz wydarzeniami kulturalnymi. Oprócz bieżącego informowania użytkowników o funkcjonowaniu Strefy, na fan page’u powstały cztery aplikacje, z których aż trzy były udostępnione przed rozpoczęciem turnieju. Ważnym elementem komunikacji na profilu Strefy Kibica było angażowanie fanów do współtworzenia contentu, np. przez ogłoszenie konkursu na najlepsze zdjęcie zrobione podczas imprezy. Na wallu pojawiały się również crossingi z fan pagem City of Poznan.
Aplikacje dla fanów o różnych zainteresowaniach
Aplikacja Poznaj Poznań była przeznaczona dla użytkowników, którzy są zainteresowani miastem-gospodarzem. Od połowy kwietnia, przez dwa miesiące, fani brali udział w zabawie opierającej się na znajomości miasta.
Mechanizm aplikacji polegał na zadawaniu pytań związanych z najpopularniejszymi symbolami lub miejscami w Poznaniu, tj.: koziołki, Międzynarodowe Targi Poznańskie czy ul. Święty Marcin. Wszystkie elementy, o które pytano w aplikacji były zaznaczone na Google Map. W zamian za najciekawsze odpowiedzi, fani otrzymywali gadżety UEFA Euro 2012.
W zdobyciu nowych fanów oraz zaangażowaniu obecnych użytkowników pomogła druga aplikacja – Mapa Mocy Wsparcia, która była również udostępniona od połowy kwietnia. Aplikacja miała formę multimedialnej mapy Wielkopolski, gdzie zaznaczono 20 miast o największej liczbie mieszkańców. Dodatkowy podział znajdował się w Poznaniu – fani mogli odznaczyć jaką zamieszkują dzielnicę. Osoby korzystające z aplikacji zaznaczały miasto, z którego pochodzą i tym samym automatycznie udostępniali swoje działanie na tablicy. Wyniki z poszczególnych miast były widoczne zaraz po skierowaniu kursora na wybraną lokalizację. Aplikacja miała charakter konkursu – co 40 osoba biorąca udział w zabawie wygrywała gadżety Euro 2012. Zabawa trwała do ostatniego dnia turnieju i zdobyła zainteresowanie 770 fanów.
Zaangażowanie zamiast kosztownych nagród
Aplikacja Szybka Piłka na Facebooku pozwalała użytkownikom rozegranie wirtualnych meczów w social media. Zasady gry nie odbiegały od rzeczywistych: drużyny były podzielone na grupy i trwały 90 minut. Aby zdobyć punkt wystarczyło rywalizować z innymi użytkownikami aplikacji poprzez „kopanie” (klikanie) piłki swojej drużyny. Po 20 uderzeniach wybrana drużyna strzelała bramkę. Rozpowszechnienie aplikacji było oparte na efekcie wirusowym – na profilu użytkownika pojawiała się informacja o uczestnictwie w zabawie. Wirtualny mecz na Facebooku rozegrało 700 fanów.
Pages: 1 2