X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Strefa Kibica w Poznaniu: Wydarzenia masowe na Facebooku

Strefa Kibica w Poznaniu: Wydarzenia masowe na FacebookuStrefa Kibica w Poznaniu na Facebooku. Fot. Get More Social

reklama


Cel

Celem fan page’a Strefy Kibica w Poznaniu było informowanie fanów piłki nożnej o bieżących wydarzeniach oraz zapoznanie się z oceną turystów i Poznaniaków na temat organizacji imprez w Strefie Kibica. Za realizację była odpowiedzialna agencja Get More Social, która rozpoczęła komunikację na Facebooku już dwa miesiące przed otwarciem Strefy, aby zbudować zaangażowaną społeczność miłośników futbolu.

Target i content

Targetem fan page’a byli zarówno mieszkańcy Wielkopolski, jak i turyści, którzy interesują się piłką nożną oraz wydarzeniami kulturalnymi. Oprócz bieżącego informowania użytkowników o funkcjonowaniu Strefy, na fan page’u powstały cztery aplikacje, z których aż trzy były udostępnione przed rozpoczęciem turnieju. Ważnym elementem komunikacji na profilu Strefy Kibica było angażowanie fanów do współtworzenia contentu, np. przez ogłoszenie konkursu na najlepsze zdjęcie zrobione podczas imprezy. Na wallu pojawiały się również crossingi z fan pagem City of Poznan.

Aplikacje dla fanów o różnych zainteresowaniach

Aplikacja Poznaj Poznań była przeznaczona dla użytkowników, którzy są zainteresowani miastem-gospodarzem. Od połowy kwietnia, przez dwa miesiące, fani brali udział w zabawie opierającej się na znajomości miasta.

Mechanizm aplikacji polegał na zadawaniu pytań związanych z najpopularniejszymi symbolami lub miejscami w Poznaniu, tj.: koziołki, Międzynarodowe Targi Poznańskie czy ul. Święty Marcin. Wszystkie elementy, o które pytano w aplikacji były zaznaczone na Google Map. W zamian za najciekawsze odpowiedzi, fani otrzymywali gadżety UEFA Euro 2012.

fot. Get More Social

fot. Get More Social

W zdobyciu nowych fanów oraz zaangażowaniu obecnych użytkowników pomogła druga aplikacja – Mapa Mocy Wsparcia, która była również udostępniona od połowy kwietnia. Aplikacja miała formę multimedialnej mapy Wielkopolski, gdzie zaznaczono 20 miast o największej liczbie mieszkańców. Dodatkowy podział znajdował się w Poznaniu – fani mogli odznaczyć jaką zamieszkują dzielnicę. Osoby korzystające z aplikacji zaznaczały miasto, z którego pochodzą i tym samym automatycznie udostępniali swoje działanie na tablicy. Wyniki z poszczególnych miast były widoczne zaraz po skierowaniu kursora na wybraną lokalizację. Aplikacja miała charakter konkursu – co 40 osoba biorąca udział w zabawie wygrywała gadżety Euro 2012. Zabawa trwała do ostatniego dnia turnieju i zdobyła zainteresowanie 770 fanów.

Mapa Mocy Wsparcia, fot. Get More Social

Zaangażowanie zamiast kosztownych nagród

Aplikacja Szybka Piłka na Facebooku pozwalała użytkownikom rozegranie wirtualnych meczów w social media. Zasady gry nie odbiegały od rzeczywistych: drużyny były podzielone na grupy i trwały 90 minut. Aby zdobyć punkt wystarczyło rywalizować z innymi użytkownikami aplikacji poprzez „kopanie” (klikanie) piłki swojej drużyny. Po 20 uderzeniach wybrana drużyna strzelała bramkę. Rozpowszechnienie aplikacji było oparte na efekcie wirusowym – na profilu użytkownika pojawiała się informacja o uczestnictwie w zabawie. Wirtualny mecz na Facebooku rozegrało 700 fanów.

Szybka piłka, fot. Get More Social

Pages: 1 2

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail