reklama
Fani nie szukają wyłącznie rozrywki
Agencja Get More Social udostępniła również aplikację, dzięki której fani mogli uzyskać informacje na temat harmonogramu meczów. Wystarczyło, aby użytkownik zaznaczył rozgrywki, które go interesują, aby w dniu meczu na jego profilu pojawi się komunikat z przypomnieniem: „Dzisiaj X gra z Y o godz. 20.30, nie przegap!” Z facebookowych przypomnień skorzystało ponad 550 kibiców.
Współtworzenie treści przez fanów
Na profilu Strefy Kibica moderatorzy zachęcali fanów do współtworzenia treści, m.in. podczas konkursu na najlepsze zdjęcie z rozpoczęcia imprezy w Poznaniu. W zamian za podzielenie się wrażeniami z inauguracji, uczestnicy zabawy mogli wygrać gadżety Euro 2012. Zwycięzców wybrano spośród 50 nadesłanych zdjęć.
Kiedy największe piki?
Największe zainteresowanie fan page’m było w dniach tuż po meczach, w których grała polska drużyna. Fani mogli znaleźć tam interesujący ich content (galerię zdjęć oraz krótką relację z imprezy). Agencja Get More Social podczas trzymiesięcznej komunikacji wykorzystywała głównie materiały i informacje związane z atrakcyjnymi wydarzeniami w Strefie – zdjęcia kibiców oraz gwiazd sceny muzycznej, komunikaty o koncertach itp. Administratorzy udzielali odpowiedzi fanów zarówno na pytania zadane na Tablicy, jak i na wiadomości prywatne.
Komunikacja po evencie – tworzenie dobrych wspomnień
Ważnym elementem w budowaniu społeczności imprez masowych jest odpowiedni moment rozpoczęcia i zakończenia komunikacji z fanami. W przypadku fan page’a Strefy Kibica w Poznaniu użytkownicy będą mogli wspominać imprezę do końca lipca. W tym czasie na wallu będą pojawiać się filmy i zdjęcia (kibiców oraz artystów), które najbardziej podobały się fanom oraz dane podsumowujące działania w strefie, takie jak m.in. liczba wszystkich uczestników i zaangażowanych wolontariuszy. Czy prowadzenie komunikacji na fan page’u już po zakończeniu imprezy masowej ma sens? Liczby mówią same za siebie – od początku lipca do chwili obecnej Strefa Kibica w Poznaniu zyskała ponad 1160 nowych fanów, którzy są wciąż zainteresowani treściami związanymi z Euro 2012 (niemal 6 tys. kliknięć „Lubię to” w niecały miesiąc).Pages: 1 2