reklama
Aplikacje Open Graph to jeden z charakterystycznych elementów timeline’owego Facebooka. Dzięki publikowaniu informacji o różnych formach aktywności facebookowicza poza serwisem jego znajomi otrzymują jeszcze więcej informacji o jego życiu, przyzwyczajeniach czy gustach. Jednocześnie to bez wątpienia bardzo cenne informacje z punktu widzenia marketerów. O popularności tego typu aplikacji może świadczyć fakt, że w chwili obecnej funkcjonuje ich na Facebooku już ponad 7 tysięcy.
Jako przykłady najpopularniejszych aplikacji fitness na platformie Facebook Developers wskazano:
- Nike+ Running – aplikacja, która umożliwia osobom uprawiającym jogging szkicowanie przebiegniętych tras, podliczanie długości dystansu, oznaczania znajomych. Informację publikowaną na Facebooku mogą oczywiście „lajkować” i komentować znajomi facebookowicza. Aplikacja po wprowadzeniu jej na Facebooka odnotowała wzrost liczby ściągnięć o 77%;
- Endomondo – aplikacja do opracowywania planów treningowych, zarówno dla biegaczy, jak i dla osób jeżdżących na rowerze czy też tych, które lubią wycieczki po górach. Wersja Open Graph na Facebooku pojawiła się w marcu 2012 roku i od tego czasu użytkownicy każdego dnia publikują informacje o 90 tysiącach treningów, a ruch z Facebooka na stronę Endomondo.com zwiększył się o 150%;
- RunKeeper – kolejna aplikacja dedykowana osobom uprawiającym jogging. Z RunKeepera korzysta już 11 milionów użytkowników, którzy mogą wyznaczać trasę biegu, podliczać jej długość, jak również obliczać ilość spalonych kalorii. Od czasu wprowadzenia możliwości logowania za pośrednictwem konta na Facebooku ilość użytkowników instalujących RunKeepera za pomocą Facebooka wzrosła 3-krotnie. Od czasu wprowadzenia aplikacji w wersji Open Graph ruch wzrósł o 25%;
- runtastic – aplikacja dedykowana różnym formom treningu, przeznaczona na smartfony. Jedna trzecia wszystkich noworejestrowanych użytkowników trafia na Runtastic.com dzięki publikowanym na Facebooku wpisom Open Graph.
Przedstawiciele Facebooka pokusili się jednocześnie o kilka raz dla twórców tego typu aplikacji.
Możliwość logowania przez Facebooka
Taką funkcję wprowadzono m.in. na Endomondo i RunKeeperze. Dzięki temu można w łatwy sposób skrócić czas rejestracji i tym samym znacząco zwiększyć liczbę zarejestrowanych użytkowników.
Tworzenie kontekstowych wpisów
Wpisy publikowane przez aplikację powinny zachęcać znajomych facebookowicza do interakcji, a także przekonać ich do tego, by sami również zaczęli z niej korzystać. Tak więc sama „sucha” informacja to niezbyt wyszukane rozwiązanie. Dobrym pomysłem jest publikowanie mapki z trasą biegu czy jazdy na rowerze. Nike w swojej aplikacji pokusił się też o funkcję oznaczania znajomych, z którymi użytkownik wspólnie trenował.
Wyróżnianie osiągnięć
Poza wpisami informującymi o odbytym treningu aplikacje powinny publikować również informacje o szczególnych osiągnięciach użytkownika czy najlepszych wynikach i robić to w sposób inny niż „rutynowe” wpisy.
Inne popularne aplikacje “fitnessowe” to MapMyRun czy MapMyRide.