reklama
Wyniki badania przeprowadzonego przez Econsultancy i Adobe wskazują, że większość przedsiębiorców dostrzega potencjał tkwiący w mediach społecznościowych.
Działania w social media stanowią ważny element strategii biznesowej w przypadku 66% ankietowanych przedsiębiorstw, a 67% uczyniło z nich integralną część działań marketingowych.
Najczęściej wskazywanym celem korzystania z social mediów przez przedsiębiorców jest budowanie świadomości marki (64%). Często znajdują one zastosowanie również w kampaniach marketingowych (44%), content marketingu (37%) i obsłudze klienta (25%).
Duża część respondentów (70%) jest zdania, że prowadzenie działań w social mediach powinno być w większym stopniu oparte o dane pozyskiwane tą drogą. Z drugiej strony, mniej niż 25% przedsiębiorców rzeczywiście wykorzystuje te dane do optymalizacji swoich działań promocyjnych.
W wynikach raportu powraca również problem pomiaru efektywności działań w mediach społecznościowych. Aż trzy czwarte ankietowanych uważa, że badanie ich wpływu na konsumentów jest bardzo trudne.
Oczywiście najpopularniejszymi serwisami są Facebook i Twitter, z których korzysta 86% przedsiębiorstw. Nieco mniejszą popularnością cieszą się YouTube (59%), LinkedIn (54%) oraz Pinterest (37%).
Badanie przeprowadzono wśród ponad 650 marketerówy odpowiedzialnych za prowadzenie działań marketingowych przedsiębiorstw zlokalizowanych w Ameryce Północnej i Europie.