X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook eksperymentuje z Timeline i kanałem aktualności

Facebook eksperymentuje z Timeline i kanałem aktualnościfot.: dtweney/CC/Flickr

reklama


Kilka dni temu Facebook rozpoczął testy nowego sposobu wyświetlania treści na Timeline. Dotychczas posty użytkownika wyświetlane były po obydwu stronach Osi czasu. Najnowszy pomysł Facebooka to umieszczenie najnowszych postów wyłącznie w kolumnie po lewej stronie osi. Osi, którą… usunięto, więc przestaje ona dzielić ekran na dwie kolumny, choć i tak w dalszym ciągu ów podział jest bardzo wyraźny. Prawą kolumnę zarezerwowano wyłącznie dla informacji o ostatnich aktywnościach użytkownika, zdjęć, losowo wybranych znajomych itd. Pod nimi nie będą już wyświetlane starsze posty.

fot. Inside Facebook

Zmiana dotyczy również rozmiaru – lewa kolumna z postami jest większa niż prawa z aktywnościami. Z kolei wyróżnione posty nie będą już rozciągnięte na całą szerokość ekranu, zajmując obydwie kolumny. Zamiast tego zostaną oznaczone błękitnym banerem.

fot. Inside Facebook

Nowy format Timeline ma być odpowiedzią na często pojawiające się zarzuty użytkowników o mało wygodnym sposobie przeglądania treści umieszczonych po obydwu stronach osi.

Lepiej widoczna treść?

To jednak nie jedyna nowa funkcja testowana przez Facebooka. Kolejna ma prawdopodobnie związek z coraz większym oburzeniem administratorów fanpejdży, których content bardzo wyraźnie stracił w ostatnich tygodniach na zasięgu. Odpowiedzią ma być stworzenie użytkownikom możliwości korzystania z kanału aktualności przeznaczonego wyłącznie dla treści publikowanych na stronach.

Jak donosi serwis Inside Facebook, odpowiednia zakładka zaczęła być wyświetlana niektórym użytkownikom w lewej kolumnie ekranu pod listą stron, których użytkownik jest administratorem.

fot. Inside Facebook

Po kliknięciu w nią użytkownik trafia na zupełnie nowy kanał aktualności, dedykowany wyłącznie fanpejdżom. Aby się na nim znaleźć, można również kliknąć tutaj.

fot. Facebook

Nie wiadomo wszakże, jak wpłynie to na widoczność postów publikowanych na stronach. Możliwe, że w dalszym ciągu fanom będzie wyświetlany znikomy odsetek wszystkich treści udostępnianych przez administratorów.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail