reklama
Elliot Schrage, wice prezes firmy, na profilu Facebook Site Governance, ogłosił proponowane zmiany do dwóch dokumentów związanych z funkcjonowaniem serwisu: Data Use Policy i Statement of Rights and Responsibilities (SRR).
Wśód najważniejszych modyfikacji powyższych dokumentów wymienić należy zapis o wykorzystywaniu do celów marketingowych danych o użytkownikach zbieranych przez partnerów reklamowych Facebooka i należące do niego firmy.
Serwis zamierza wprowadzić również nowe narzędzie do obsługi wiadomości na Facebooku. O tym, kto będzie mógł wysyłać do nas wiadomość, będziemy mogli zdecydować dzięki filtrom wiadomości przychodzących. W serwisie pojawią się także wskazówki dotyczące zarządzania własna osią czasu oraz przypomnienia informujące o tym, dla kogo są widoczne nasze wpisy, np. te, które ukryjemy na osi czasu.
Facebook przypomniał także, że użytkownicy mają wpływ na kształt wprowadzanych zmian i mogą w ciągu 7 dni, czyli jeszcze tylko do środy, przesyłać swoje opinie na ich temat. Do tej pory, najistotniejsze zmiany w dokumentach opisujących funkcjonowanie serwisu można było przegłosować. Facebook zrezygnował jednak z tej funkcji na rzecz bardziej rzeczowej komunikacji z użytkownikami. Obecnie liczyć się będzie nie ilość komentarzy użytkowników pod informacją o modyfikacji, a jakość, czyli treść komentarza.