reklama
Marki telekomunikacyjne rozdają prezenty i ślą życzenia
Czas świąteczny był intensywny również dla branży telekomunikacyjnej. Na fan page Serce i Rozum uruchomiono aplikację Mikołajki, w której można było wygrać świąteczne prezenty.
Prezenty rozdawały również Plus i Heyah. Aplikacja “Plus Prezenty” dawała szanse wygrania m.in. HTC One X. Aby stworzyć sobie taką możliwość użytkownicy musieli wypatrywać postów Plusa ze specjalnymi kodami, a następnie uruchomić aplikację i wpisać go w odpowiednie miejsce. Fani Heyah mogli zdobyć prezenty w aplikacji “Prezentobranie”.
Na inny pomysł wpadli marketerzy Play’a. Wymyślili aplikację “Świąteczne Życzenia”, w której użytkownicy mogli wybrać kartkę świąteczną dla znajomych, która zostanie wyświetlona na stronie głównej Onetu. Znajomi otrzymają powiadomienie o kartce drogą mailową.
W porównaniu z konkurentami nieco blado wypada fan page Orange Polska, gdzie administratorzy ograniczali się do informowania o świątecznych promocjach.
Kalendarz adwentowy sposobem na angażowanie facebookowiczów
Intensywnie okres przedświąteczny wykorzystały również marki z branży żywnościowej. Kilka z nich wprowadziło specjalny kalendarz adwentowy. W “Czekoladowym kalendarzu Wedla” użytkownicy mogli wygrać jeden z kilkudziesięciu zestawów słodyczy. Wystarczyło otworzyć okienko, odpowiedzieć na pytanie i liczyć na to, że znajdzie się w trójce szczęśliwców, których nagradzano każdego dnia w czasie Adwentu.
Na podobny pomysł wpadli marketingowcy M&Ms.
Na fan page Hortexu wraz z otwieraniem kolejnego okienka w kalendarzu adwentowym codziennie zadawano facebookowiczom zagadkę związaną z jednym z produktów firmy. Tym razem obyło się bez nagród.
W tyle nie pozostawali producenci napojów. Na fan page Tymbarka sporą popularnością cieszyła się aplikacja “Kapslove Święta”. To kolejny już przykład rozdawania przez markę prezentów i to nie byle jakich, bowiem facebookowicze mogli wygrać m.in. deski snowboardowe, narty, tablety, netbooki, aparaty fotograficzne czy konsole do gier.
Na fan page Kubusia użytkowników poproszono o przesyłanie pomysłów na dekoracje choinkowe. Autorzy najciekawszych prac zostali nagrodzeni.
Innym pomysłem na przedświąteczną komunikację była aplikacja “Świąteczne drzewko Kubusia”. Zabawa polegała na podlewaniu choinki, zapraszaniu znajomych (dzięki ich pomocy mogła urosnąć szybciej), a następnie udekorowaniu jej. Najlepsi mogli wygrać m.in. cyfrowe ramki, karty zakupowe do EMPiKu, a także świąteczne ozdoby.
Święta na Facebooku nie dla wszystkich marek?
Jak widać pomysłów na świąteczną komunikację jest wiele, choć największą popularnością cieszyły się naturalnie aplikacje, dzięki którym można było wygrać nagrody. Nie sposób zauważyć, że niektóre branże w okresie przedświątecznym nie starały się przebić ze świątecznymi komunikatami i pomysłami. Dało się to zauważyć chociażby w przypadku marek z branż alkoholowej, hotelarskiej, motoryzacyjnej czy muzycznej. Na ile to całkiem świadoma decyzja, a na ile brak pomysłów – ciężko ocenić. Wydaje się, że niektóre marki mogły lepiej wykorzystać ten okres, inne być może nawet nie miały takiej potrzeby, bowiem okres świąteczny i tak albo nie jest związany ze zwiększonymi przychodami (alkohole), albo wręcz przeciwnie (branża hotelarska). Z całą pewnością można jednak stwierdzić, że z punktu widzenia marek Święta to przede wszystkim czas kupowania prezentów i to wokół tego tematu obracała się przedświąteczna komunikacja na Facebooku.
Pages: 1 2