reklama
LinkedIn przekroczył właśnie granicę 200 milionów użytkowników. Mając na uwadze jego mocno sprofilowany charakter, taki wynik musi robić wrażenie. Z serwisu korzystają obywatele ponad 200 państw świata, a dostępny jest w 19 wersjach językowych. Z okazji jubileuszu serwis opublikował na blogu infografikę, która przynosi kilka ciekawych informacji.
Nie jest zaskoczeniem, że największą grupę użytkowników LinkedIn stanowią Amerykanie (74 mln). Nie dominują jednak nad resztą w takim stopniu jak na Twitterze, gdzie stanowią mniej więcej połowę całej społeczności. Inne najliczniej reprezentowane nacje to Hindusi, Brytyjczycy i Brazylijczycy.
W chwili obecnej popularność serwisu najszybciej rośnie natomiast w Turcji, Kolumbii oraz Indonezji. Z kolei najszybszy wzrost mobilnych użytkowników notowany jest w Chinach, Brazylii i Portugalii.
Każdego dnia baza LinkedIn wzbogaca się o prawie 175 tys. nowych użytkowników. Łatwo zatem policzyć, że w ciągu miesiąca przybywa ich ponad 5 mln.
Najliczniej reprezentowaną branżą jest szeroko pojęta informatyka (4 mln użytkowników). Sporo jest również specjalistów z dziedziny usług finansowych oraz pracowników naukowych.
Z kolei największą liczbą obserwujących mogą się pochwalić miliarder Richard Branson – twórca Virgin Group, prezydent USA Barack Obama oraz Deepack Chopra, pochodzący z Indii lekarz, pisarz i filozof.
Polacy stanowią… 0,3% wszystkich użytkowników
Jaka jest popularność serwisu w Polsce? Z danych Socialbakers wynika, że wciąż bardzo niewielka, bo korzysta z niego niespełna 600 tysięcy polskich internautów. To lokuje nasz kraj na odległej, 34. pozycji na świecie. Penetracja rynku wynosi ok. 1,5%. Nawet jeśli statystyki LinkedIn są nie do końca aktualne, to nie ma wątpliwości, że na naszym rynku profesjonalistów przyciąga głównie GoldenLine, przez co zasięg LinkedIn jest wciąż ograniczony. Z drugiej strony, patrząc na comiesięczne wyniki Megapanelu można zauważyć, że GoldenLine traci, więc może to zwiastun lepszych czasów dla jego amerykańskiego konkurenta?
Dla porównania dodajmy, że w przypadku Facebooka Polska znajduje się na 23. miejscu na świecie pod względem liczby użytkowników (10 mln), a penetracja rynku wynosi 26%.
Poniżej okolicznościowa infografika LinkedIn.