reklama
Serwis Socialbakers opublikował kolejną, tym razem grudniową odsłonę comiesięcznego zestawienia najpopularniejszych i najbardziej angażujących fan page’y na polskim Facebooku. Tym razem twórcy raportu wzbogacili go o nowe dane. Przy każdym fan page’u znajdujemy dodatkowo informację o liczbie lokalnych fanów marki i odsetku jaki stanowią w stosunku do wszystkich. Co ważne, to właśnie w oparciu o liczbę polskich fanów uszeregowano facebookowe strony na odpowiednich pozycjach w rankingach popularności.
Czołówka najpopularniejszych markowych fan page od kilku miesięcy jest praktycznie taka sama. Jedyne przetasowania zachodzą na miejscach 9-10. Tym razem na 10. pozycję spadł fan page Mały Głód, który dał się wyprzedzić H&M. Wprawdzie po odwiedzinach na tym fan page przekonujemy się, że liczy on sobie ponad 13 mln fanów, ale to efekt tego, że mamy do czynienia ze stroną globalną. W takim przypadku licznik fanów wskazuje ich łączną ilość na całym świecie. W samej Polsce tę markę polubiło „tylko” 600 tysięcy facebookowiczów, co sprawia, że stanowią oni 4,5% wszystkich lubiących stronę.
Na szczycie, jak już wspomnieliśmy, bez zmian – Serce i Rozum, Play i Orange Polska, każdy z liczbą fanów przekraczającą milion. Co ciekawe, okazuje się, że wcale niemałe grono fanów Playa (11%) mieszka za granicą. Jeszcze wyższym odsetkiem zagranicznych fanów mogą pochwalić się odzieżowe marki formy LPP, czyli Reserved, Cropp oraz House. Nie powinno to dziwić, wszak sklepy tych sieci znajdują się w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Nieco większe zmiany zaszły w tradycyjnie już wyróżnianej w zestawieniu branży medialnej. Najpopularniejszy fan page to wprawdzie w dalszym ciągu ten należący do Radia ESKA, ale za plecami lidera pojawili się dwaj nowi gracze, zaszły też większe przetasowania na poszczególnych miejscach. Zauważalną różnicą jest fakt, że tym razem w rankingu uwzględniono dwa fanpejdże MTV – ten globalny oraz MTV Polska. Większą liczbę polskich fanów zgromadził ten pierwszy, dzięki czemu uplasował się na 2. miejscu. Poza stronami MTV oraz Viva.tv (nowość w zestawieniu), które są globalnymi fanpejdżami, największym odsetkiem zagranicznych fanów może pochwalić się 4fun.tv. Wygenerowali oni aż 25% wszystkich „polubień” tej strony.
Które strony tym razem najbardziej angażowały facebookowiczów? Najwyższym współczynnikiem zaangażowania (mierzonym jako średnia ilość interakcji przypadająca na jednego posta podzielona przez liczbę fanów strony) mógł pochwalić się polski fan page marki Nixon. Dwa inne fanpejdże w zestawieniu grupują sympatyków miast – Kraków PL oraz Szczecin Floating Garden.
Od dawna wiadomo natomiast które marki udzielają facebookowiczom największej ilości odpowiedzi na zadawane pytania. Niezmiennie pozostają nimi te z branży telekomunikacyjnej, które tak jak w listopadzie zagarnęły dla siebie pierwsze 4 miejsca w Top 5. Kolejność jest zresztą identyczna jak w listopadzie: Orange, Plus, T-Mobile i Heyah. Kryterium stanowi ilość udzielonych odpowiedzi. Kolejność byłaby nieco inna gdyby wziąć pod uwagę odsetek pytań, na które udzielono odpowiedzi (chociaż trzeba oddać, że w przypadku każdej z uwzględnionych marek jest bardzo wysoki) lub ilość czasu jaka była do tego potrzebna. Stawkę uzupełnia polski fan page Lidla.
Najpopularniejsze posty minionego miesiąca tym razem zostały opublikowane na stronach producentów żywności. Największe zainteresowanie wzbudził wśród facebookowiczów nowy smak popularnych wafelków marki Góralki. Dzisiaj już wiemy, że chodzi o nugatowy.
Poniżej grudniowy raport Socialbakers w formie infografiki.