reklama
Działająca w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska Grupa Robocza „Mobile Marketing” wydała pierwszy na polskim rynku zbiór case studies mobile marketingu. „Zbiór case studies: mobile marketing 2012” to zestawienie piętnastu przykładów dobrych praktyk w kampaniach wykorzystujących możliwości mobilnego Internetu.
– O nadchodzącym „roku mobile” słyszymy już od kilku lat. Wszyscy czekają z niecierpliwością, a on co roku jest przekładany. A my – marketerzy i specjaliści od mediów – robimy swoje. I robimy to coraz lepiej! Cały czas pokazujemy, że tzw. mobile nie jest przysłowiową wisienką na torcie, a integralną częścią media miksu. Przykłady przedstawione w zbiorze wyraźnie pokazują, że jako branża dojrzewamy i zaczynamy coraz poważniej podchodzić do nowych technologii – z mniejszym entuzjazmem a większą zachowawczością i rozsądkiem. Oby tak dalej! – przekonuje Piotr Adamczyk, Mobile & Emerging Platforms Manager w domu mediowym MEC.
Wtóruje mu Olga Gładka, Senior Account Manager w AdTotal/Wirtualna Polska S.A. – Zrealizowane kampanie pokazują, że klienci doceniają marketing mobilny. Cieszy ich śmielsze i coraz bardziej otwarte podejście do tego kanału. Możliwości mobile’a są wielkie i warto weń inwestować, stawiać na niestandardowe, angażujące formaty, precyzję dotarcia. A złota zasada m-marketerów to „win-win-win”:). Korzyści odnoszą tu: użytkownik – otrzymujący wartościową treść i angażującą reklamę, klient – osiągający mocny efekt i wydawca – autor niestandardowego (wciąż jeszcze) rozwiązania kształtującego „in plus” jego wizerunek.
Z “kejsów” jednoznacznie wynika, że marketerzy chętnie prowadzili działania za pośrednictwem mobilnej wersji Onetu. Tą drogą poszły takie marki jak Allegro, Dr Oetker i Electrolux.
Marketerzy równie chętnie promowali się na mobilnej wersji portalu WP.pl. Tutaj za przykłady mogą posłużyć takie marki jak TK MAXX, magazyn iAM czy Nike.
Popularnością cieszyły się takżę stworzone specjalnie na potrzeby kampanii gry i aplikacje. Na takie rozwiązanie zdecydowały się chociażby Dunlop (gra “Poczuj drogę”), Nescafe (aplikacja “City Calling”), UNICEF (aplikacja “iPuzzle”) czy Muzeum Powstania Warszawskiego (aplikacja “Warszawa 44”).
Jak podkreślają twórcy zbioru, dowodzi on, że mobile marketing zadomowił się na polskim rynku i coraz szybciej się rozwija. Stanowi przy tym cenne źródło wiedzy i inspiracji dla marketerów. Celem jaki przyświeca autorom jest zachęcenie marketerów do coraz odważniejszych i ciekawszych kampanii w sferze mobile.
Zapoznaj się z pełnym zbiorem case studies mobile marketingu przygotowanym przez IAB Polska klikając w poniższy link:
Zbiór case studies: mobile marketing 2012 [PDF, 9,3 MB]