reklama
Badanie dotyczące aktywności polskich użytkowników internetu przeprowadził Gemius. Dane pochodzą ze styczniowego Megapanelu.
Wyniki badania pokazują, że 40% polskich internautów odwiedza strony poświęcone tematyce zdrowotnej i medycynie. Wśród nich przeważają kobiety, które stanowią 57% wszystkich odwiedzających.
Najczęściej są to osoby w wieku 25-34 lat (29%), mogące się pochwalić średnim (40%) lub wyższym wykształceniem (32%). Jeśli chodzi o miejsce zamieszkania, przeważa wieś (32%) oraz duże miasta o liczbie ludności przekraczającej 500 tysięcy (17%). Biorąc pod uwagę poszczególne województwa, czołówkę pod względem liczby odwiedzających stanowią: mazowieckie (14%), śląskie (13%) i małopolskie (11%).
Jak wskazuje dr Krzysztof Puchalski, socjolog zdrowia z Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi, kobiety generalnie przejawiają większe zainteresowanie kwestiami zdrowotnymi niż mężczyźni, bowiem to one pełnią często rolę „lekarza pierwszego kontaktu” w domu. Puchalski wyjaśnia również, że mieszkańcy wsi korzystają z tego typu portali tak często z uwagi na to, że mogą mieć trudności w dostępie do usług związanych ze zdrowiem. Mieszkańcy dużych miast skupiają się natomiast na uzyskiwaniu informacji, między innymi tych dotyczących odpowiedniego stylu życia.
Analitycy Gemiusa podkreślają, że wyraźnie dostrzegalna jest sezonowość w korzystaniu z tego typu portali. Największy ruch przypada na miesiące zimowe (styczeń i luty), kiedy odwiedza je niemal co drugi internauta. Znacznie rzadziej robią to latem, co nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem.