reklama
Z badań GlobalWebIndex, których wyniki opublikował eMarketer wynika, że najlepszym rynkiem dla Twittera są w tej chwili kraje Bliskiego Wschodu. W Arabii Saudyjskiej ponad połowa internautów to aktywni użytkownicy mikrobloga. Na kolejnych miejscach znalazły się Turcja i Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Mniej niż 2 miliony polskich tweetujących
Spośród krajów europejskich, najwyższy współczynnik penetracji rynku odnotowano w Hiszpanii (30%). Nieco niższy był on w Wielkiej Brytanii i Rosji, natomiast w przypadku Polski wyniósł zaledwie 7%. Zważywszy, że liczba internautów w naszym kraju oscyluje wokół 21-22 mln (źródło: Dziennik Gazeta Prawna), należałoby przyjąć, że z Twittera korzysta ok. 1,5 mln polskich użytkowników. W świetle wyników styczniowego badania Megapanel PBI/Gemius okazuje się, że może być ich nawet więcej, bo 1,8 mln. Warto wszakże pamiętać, że chodzi tutaj o tzw. real users, czyli również tych, którzy odwiedzają serwis nie będąc jednocześnie jego użytkownikami. Dla porównania dodajmy, że te same wyniki wskazują, że Facebook może się pochwalić liczbą 13,7 mln użytkowników.
Pomimo wielkiej popularności Twittera wśród saudyjskich internautów największa ilość tweetów we wszystkich krajach Bliskiego Wschodu przypada na Kuwejt. Arabia Saudyjska znalazła się na drugim miejscu, a trzecią najczęściej tweetującą społeczność całego regionu stanowią Egipcjanie. Dane pochodz z raportu „Arab Social Media Report” opublikowanego przez Dubai School of Government.
Twitter nie zwalnia tempa
W badaniach GlobalWebIndex za aktywnych użytkowników Twittera uznano tych, którzy korzystali z serwisu przynajmniej raz w ciągu miesiąca. Okazuje się, że ich liczba znacząco wzrosła jeśli zestawić ze sobą III i IV kwartał 2012 r. Na zakończenie września aktywnie korzystało z mikrobloga 206 mln internautów podczas gdy na koniec grudnia liczba ta wynosiła już 288 milionów. To oznaczałoby wzrost o prawie 40%!