X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Wpływ social media na skuteczność email marketingu

Wpływ social media na skuteczność email marketingu

reklama


Potencjał social media może znacznie zwiększyć skuteczność email marketingu – przekonują specjaliści z GetResponse. Wiadomości, które zawierają ikony udostępniania w social media, notują dużo lepsze wyniki.

Newslettery, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania, osiągnęły średni wskaźnik kliknięć wiadomości na poziomie 6,2%, podczas gdy wiadomości bez przycisków – 2,4%. Różnica wynosi 158% i z roku na rok rośnie – w 2011r. wynosiła 115%.

Umieszczanie w newsletterach przycisków udostępniania w portalach społecznościowych staje się coraz popularniejsze. Aż 29,4% marketerów deklaruje, że dodaje do wiadomości ikony social media. Dla porównania, w 2011r. było to tylko 18,3% marketerów.

Z badania wynika również, że najpopularniejszym portalem wśród marketerów, którzy korzystają z udostępniania emaili w social media, jest Facebook. Aż 98,8% z nich dodaje do wiadomości przyciski udostępniania właśnie w tym serwisie. Niewiele mniejszą popularnością cieszy się Twitter. Ikony tego serwisu znalazły się w ponad 90% wiadomości. Na kolejnych miejscach uplasowały się takie serwisy jak: LinkedIn – 68,1%, Pinterest – 46,4% oraz Google+ – 41,6%.

Najczęściej marketerzy umieszczają w wiadomości trzy różne przyciski udostępniania (39,1%). Na 4 lub więcej ikon w wiadomości decyduje się 34,9% badanych. Z kolei do dwóch przycisków ogranicza się 14,9%, a do jednego już tylko 11% marketerów.

Badanie zostało przeprowadzone na 537 milionów wiadomości wysłanych przez użytkowników GetResponse z całego świata.

Infografika

fot. GetResponse

fot. GetResponse

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail