reklama
Potencjał social media może znacznie zwiększyć skuteczność email marketingu – przekonują specjaliści z GetResponse. Wiadomości, które zawierają ikony udostępniania w social media, notują dużo lepsze wyniki.
Newslettery, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania, osiągnęły średni wskaźnik kliknięć wiadomości na poziomie 6,2%, podczas gdy wiadomości bez przycisków – 2,4%. Różnica wynosi 158% i z roku na rok rośnie – w 2011r. wynosiła 115%.
Umieszczanie w newsletterach przycisków udostępniania w portalach społecznościowych staje się coraz popularniejsze. Aż 29,4% marketerów deklaruje, że dodaje do wiadomości ikony social media. Dla porównania, w 2011r. było to tylko 18,3% marketerów.
Z badania wynika również, że najpopularniejszym portalem wśród marketerów, którzy korzystają z udostępniania emaili w social media, jest Facebook. Aż 98,8% z nich dodaje do wiadomości przyciski udostępniania właśnie w tym serwisie. Niewiele mniejszą popularnością cieszy się Twitter. Ikony tego serwisu znalazły się w ponad 90% wiadomości. Na kolejnych miejscach uplasowały się takie serwisy jak: LinkedIn – 68,1%, Pinterest – 46,4% oraz Google+ – 41,6%.
Najczęściej marketerzy umieszczają w wiadomości trzy różne przyciski udostępniania (39,1%). Na 4 lub więcej ikon w wiadomości decyduje się 34,9% badanych. Z kolei do dwóch przycisków ogranicza się 14,9%, a do jednego już tylko 11% marketerów.
Badanie zostało przeprowadzone na 537 milionów wiadomości wysłanych przez użytkowników GetResponse z całego świata.
Infografika