X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Komu powierzyć obsługę marki w social media?

Komu powierzyć obsługę marki w social media?

Popularność serwisów społecznościowych w Polsce jest bardzo duża. Z YouTube i Facebooka regularnie korzysta ponad 10 milionów użytkowników, NK.pl wciąż ma ich ponad 8 mln, a do tego dochodzi rosnąca popularność Twittera, Google+ czy LinkedIn. Potencjał tkwiący w social media już dawno został dostrzeżony przez przedsiębiorców. Cóż jednak z tego, skoro wciąż w przypadku wielu marek ciężko mówić o jakiejkolwiek profesjonalizacji tych działań.

„Kto powinien obsługiwać marki w mediach społecznościowych?” – taką nazwę nosi raport opublikowany przez serwis NowyMarketing. Jego twórcy chcieli odpowiedzieć na zadane pytanie sprawdzając jak wygląda społecznościowa komunikacja największych marek działających na naszym rynku.

W tym celu przeprowadzono analizę na kilku płaszczyznach. Między innymi przepytano szefów działów PR i marketingu w firmach o to, jaką część budżetów marketingowych pochłaniają social media. Na pytanie o to, kto powinien obsługiwać marki w social media odpowiedziało również kilkunastu branżowych specjalistów.

Marki szukają wsparcia w agencjach

Ponadto sprawdzono kto zajmuje się prowadzeniem 50 największych markowych fanpejdży na polskim Facebooku – czy są to bezpośrednio pracownicy marki czy też zewnętrzne agencje. Okazuje się, że znacznie więcej jest tych marek, które powierzają prowadzenie swoich facebookowych stron zewnętrznym specjalistom. Nawet te, które powierzają to zadanie swoim pracownikom często korzystają ze wsparcia agencyjnego.
Bardzo istotne w prowadzeniu komunikacji za pośrednictwem social media jest również stosowanie efektywnych mierników tejże działalności. Tutaj również nie obyło się bez zasięgnięcia informacji u samych zainteresowanych.

Raport przynosi również szereg case studies, pokazujących jak marki na całym świecie potrafiły wykorzystać social media w swoich działaniach. Wybrane przykłady obejmują Facebooka, YouTube, Twittera, Instagram, Pinteresta , Google+, LinkedIn i Vime & Yelp. Kilka case studies dotyczy działań polskich marek w serwisie NK.pl.

Pełną treść raportu można pobrać pod tym adresem (w ramach usługi Pay With a Tweet/Post).


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail