reklama
Serwis Socialbakers opublikował kwietiony raport dotyczący najpopularniejszych i najbardziej angażujących stron na polskim Facebooku.
W rankingu najpopularniejszych markowych fanpejdży doszło do pewnych przetasowań w dolnej części czołówki. Z Top 10 wypadł fan page marki House, jednakże zamiast niego pojawił się fan page innej z marek należących do LPP SA – Cropp, który awansował na 9. pozycję. Czołową dziesiątkę zamyka Mały Głód od Danone. Na czele, tradycyjnie już, Serce i Rozum, Play oraz Orange Polska.
Wśród najpopularniejszych stron branży medialnej zaszły większe zmiany, jednakże wynikające z tego, że na liście uwzględniono kilka stron, które dotychczas nie były klasyfikowane. Dlatego w rankingu można znaleźć globalne fan page MTV (2. miejsce) i Discovery Channel (8.). Podmieniono również fan page kanału VIVA w niemieckiej wersji na brytyjską. Ich obecność na liście to efekt tego, że w ostatnich kilku raportach za kryterium decydujące o miejscu w rankingu przyjęto liczbę lokalnych fanów. Z Top 10 wypadły strony ESKARock i TVN24.
Wzrost zaangażowania o 800%? To możliwe!
Tradycyjnie największe przetasowania w porównaniu do poprzedniego raportu zaszły na liście najbardziej angażujących fanpejdży, choć w kwietniu i tak były mniejsze niż w poprzednich miesiącach. Swoimi miejscami zamieniły się dwie najbardziej angażujące strony sprzed miesiąca – Jack Daniel’s i AUDI Polska. Kwietniowym liderem jest druga z nich. Swoje miejsce na podium utrzymał natomiast fan page Friskies. Top 5 uzupełniły tym razem fan page organizacji Greenpeace Polska i sieci sklepów Drogerie Natura. Druga z tych stron odnotowała gigantyczny wzrost zaangażowania w porównaniu z kwietniem (885%!).
Ranking najbardziej responsywnych marek jak zwykle zdominowany został przez marki telekomunikacyjne. Kolejność (ustalana na podstawie różnicy między liczbą udzielonych odpowiedzi, a liczbą pytań, na które marka nie zareagowała) jest dokładnie taka sama jak w marcu – na szczycie Orange Polska, przed Plusem, T-Mobile, Cyfrowym Polsatem oraz Heyah. Nie zmienia się również to, że najszybciej odpowiadają facebookowiczom administratorzy fan page Plusa.
Niespodzianką może być fakt, że wśród 3-ech najbardziej angażujących postów kwietnia znalazł się tylko jeden opublikowany na fan page marki telekomunikacyjnej (Plus). Pozostałe dwa udostępniono na fan page Tymbarka i Chupa Chups. Nie jest wszakże zaskoczeniem, że każdy z tych wpisów zawierał zdjęcie.
- Bartek