reklama
Często narzekamy na użytkowników z tej grupy wiekowej ze względu na to, że właśnie wśród nich znajduje się najwięcej trolli. Jest to jednak jedna z bardziej inspirujących grup użytkowników w mediach społecznościowych. Pamiętacie czasy, kiedy mieliście naście lat? Teraz zdajemy się patrzeć na osoby w tym wieku jak na kosmitów. Kiedyś sami byliśmy takimi kosmitami. To jest ten wiek, w którym chyba najbardziej czujemy się dorośli, najbardziej ku tej dorosłości zmierzamy. Jesteśmy na styku maminej spódnicy i spódnic koleżanek. Toczymy ciągłą walkę ze swoim dzieciństwem, wyrzekamy się go i ogłaszamy to wszem i wobec w egzaltowany sposób. Nie daj Boże, jeśli ktoś potraktuje nas jak dzieci i będzie do nas się zwracać jak do nich!
To jest również ten wiek, w którym najbardziej chcemy należeć do najbliższej nam społeczności – czasem za wszelką cenę. Dlatego jeśli mowa o trendsetterach, to często będą nimi właśnie nastolatkowie – szybko się nudzący, oczekujący wciąż czegoś nowego. To bardzo wymagająca grupa odbiorców i jeśli jest Twoją grupą docelową, musisz o tym pamiętać. Musisz pamiętać o tym, w jakim etapie życia właśnie się znajdują, jaki świat ich otacza, jakie bodźce do nich docierają, o czym mówią i marzą. Wbrew pozorom, jest to grupa najbardziej otwarta. I jeśli tylko znajdzie się odpowiedni język (co nie jest proste), można ich zarazić wieloma pomysłami, których potem sami będą bronić.
Dlaczego nastolatkowie bywają trollami w mediach społecznościowych? To jest moment w ich życiu, kiedy chcą być zauważeni przez świat. Mama i Tata przestają być wystarczającą publicznością. Internet i media społecznościowe dają im ku temu sposobność. Co nie oznacza, że admin zarządzający społecznością musi być bezradny. Wilk nie jest taki straszny, jeśli wiemy, jak go oswoić. Musimy jednak sami najpierw się otworzyć i zdać sobie sprawę, czemu zachowują się tak, a nie inaczej. Jeśli zaczniemy do nich mówić językiem, którego nie rozumieją lub który w ich mniemaniu jest sztywny lub infantylny – mamy problem. Będzie on jeszcze większy, jeśli w dialogu znajdzie się kilku trolli. Wtedy jeden drugiemu chce pokazać, kto tu rządzi. Admin musi wtedy wykazać się sprytem – pokierować ich dyskusję w innym kierunku, musi ich zainteresować i pokazać im, że jest partnerem, a nie tarczą do strzelania.
Warto się tego nauczyć, ponieważ jeśli wsłuchamy się w tę szaloną grupę wiekową, okaże się, że otwierają przed nami świat, o którym nawet nie marzyliśmy.
- Jasia
- Bartek Juszczyk
- Katarzyna Dziaduś