X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Połowa przychodów z reklamy mobilnej trafia na konta Google

Połowa przychodów z reklamy mobilnej trafia na konta Google

reklama


Z badań przeprowadzonych przez eMarketera wynika, że całkowita wartość rynku reklamy mobilnej w 2013 r. wyniesie 15,8 mld dolarów, czyli niemal 2-krotnie więcej niż w 2012 r.

Bezapelacyjnym liderem tego rynku jest Google, którego przychody stanowią ponad 50% wszystkich przychodów z mobile marketingu. Reszta konkurencji pozostaje daleko w tyle, ale na jej czoło wyraźnie wysuwa się Facebook, którego przychody w 2013 r. wzrosną aż 4-krotnie, a udział w rynku wyniesie niemal 13%. Nieznacznie wzrosną również przychody i udział w rynku Twittera, jednak w dalszym ciągu będą go wyprzedzały takie firmy, jak Pandora czy YP.

fot. eMarketer

fot. eMarketer

Jeśli chodzi o cały rynek reklamy internetowej, pozycja Google również jest niepodważalna. 33-procentowy udział w rynku i przychody rzędu 38 mld dolarów – żadna z pozostałych firm obecnych na tym rynku nie może marzyć o takim wyniku. Również tutaj na drugim miejscu usadowił się Facebook, z 37-procentowym wzrostem rok do roku. Od 2011 r. zauważalnie słabnie pozycja rynkowa Yahoo!, co nie powinno dziwić obserwatorów trendów w internecie. Całkowita wartość rynku reklamy online ma wynieść blisko 117 miliardów dolarów.

fot. eMarketer

fot. eMarketer

Najwyższe współczynniki wzrostu notują rzecz jasna firmy z mniejszymi przychodami. Pod tym względem bezkonkurencyjny jest Twitter, który przez 2 lata z rzędu podwajał wyniki z lat poprzednich. Inne firmy wykazujące dynamiczny wzrost przychodów to Millenial Media i Pandora.

Jak przekonująą analitycy eMarketera, struktura rynku reklamy w internecie jest na tyle rozproszona, że w dalszym ciągu jest miejsce dla nowych graczy na tym rynku. 0,5-procentowy udział w rynku oznacza przychody rzędu kilkuset milionów dolarów rocznie, tak więc z całą pewnością wiele firm jest żywo zainteresowanych wejściem na ten rynek.

fot. eMarketer

fot. eMarketer

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail