reklama
Serwis Socialbakers jak co miesiąc przygotował raport zawierający najważniejsze statystyki dotyczące polskiego Facebooka – listy największych, najbardziej angażujących i najbardziej responsywnych fanpejdży, wsparte dodatkowo przykładami najbardziej angażujących postów.
Samsung nie zwalnia tempa
W rankingu 10-ciu najpopularniejszych markowych fanpejdży jak zwykle odnotowano niewielkie zmiany. Awans o jedno „oczko” (z 5. na 4. pozycję) zanotował Plus, wyprzedzając Allegro. Swój marsz w górę kontynuuje fan page Samsung Polska, który po raz pierwszy w historii znalazł się w Top10. Nie da się ukryć, że polska strona elektronicznego giganta od dłuższego czasu jest na fali, pozyskując co miesiąc rekordowe ilości nowych fanów (majowy wynik to 165 tysięcy!). Z czołowej dziesiątki wypadł Mały Głód.
Na podium bez zmian – Serce i Rozum, Play i Orange Polska.
Identycznie jak przed miesiącem prezentuje się ranking Top10 branży medialnej. Każda ze stron utrzymała swoją dotychczasową pozycję. Na czele znajdują się Radio ESKA, MTV oraz MTV Polska, które mają najwięcej fanów z Polski.
Fani Lewandowskiego nie zawiedli
Jak zwykle najciekawiej wygląda zestawienie najbardziej angażujących stron na polskim Facebooku. W maju najlepiej wypadł pod tym względem oficjalny fan page Roberta Lewandowskiego. Zapewne spory wpływ na to miał udział polskiego napastnika Borussi Dortmund w meczu finałowym rozgrywek piłkarskiej Ligi Mistrzów, w którym jego klub przegrał 1:2 z Bayernem Monachium, czyli prawdopodobnie… przyszłym pracodawcą piłkarza.
Swoje miejsce w Top5 najbardziej angażujących stron utrzymał jedynie fan page Audi Polska. Warto odnotować spory wzrost zaangażowania na oficjalnym profilu MK Cafe.
Heyah poza czołówką
Małą niespodziankę odnotowano na liście najbardziej responsywnych stron. W czołowej „5” tym razem nie udało się załapać fan page Heyah – to pierwsza taka sytuacja od dobrych kilku miesięcy. Miejsce Heyah zajął fan page Lidla, którego administratorzy odpowiedzieli na więcej pytań facebookowiczów. Tradycyjnie najwięcej roboty mieli administratorzy Orange, a najszybciej odpowiadali ci z Plusa.
Zestawienie Socialbakers kończy jak zwykle lista 3-ech najbardziej angażujących postów minionego miesiąca. Również tutaj można mówić o sporej niespodziance – po raz pierwszy od dłuższego czasu nie ma wśród nich żadnego wpisu opublikowanego na którymś z fanpejdży marek telekomunikacyjnych. Na podatny grunt trafił z pewnością Nike, który opublikował zdjęcie z wizerunkiem Roberta Lewandowskiego tuż przez finałem Ligi Mistrzów, generując w ten sposób tysiące interakcji ze strony facebookowiczów.
Poniżej pełna infografika od Socialbakers.