X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Wakacje w internecie: rezerwujemy online, później spędzamy surfując w sieci

Wakacje w internecie: rezerwujemy online, później spędzamy surfując w sieci

reklama


Więcej niż co czwarty badany (27 proc.) wręcz nie wyobraża sobie wakacji bez dostępu do sieci. Im więcej zarabiamy, tym chętniej chcielibyśmy spędzać wakacje będąc jednocześnie online. Wśród respondentów o zarobkach przekraczających 4 tys. zł jest zauważalnie więcej osób, które nie potrafią korzystać z urlopu bez dostępu do internetu, niż w grupie deklarującej dochody na poziomie niższym niż 4 tys. zł. Jest to odpowiednio 41 i 24 proc..

Wakacje planowane i kupowane przez internet

Zanim wyjedziemy na urlop, często organizujemy wypoczynek przez internet. Najwięcej osób planujących wakacje online deklaruje się jako użytkownicy serwisów umożliwiających rezerwację noclegów/hoteli, np. HRS czy Booking.com – odwiedza je 26 proc. internautów. Popularne jest również korzystanie z serwisów zakupów grupowych (16 proc.) oraz internetowych biur podróży (15 proc.) w celu przejrzenia ofert turystycznych.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PayU, zorganizowany wyjazd wakacyjny przez internet kupiła co trzecia osoba. Niemal 40 proc. konsumentów z tej grupy zapłaciło za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych, takiego jak np. PayU, korzystając z szybkiego e-przelewu (19 proc.) lub karty płatniczej online (20 proc.).

Urlop w wersji online – po co nam internet na plaży?

Jeśli w trakcie wakacji zdarza nam się surfować w sieci, najczęściej odbieramy pocztę e-mail – tak w badaniu PayU zadeklarowało 8 na 10 respondentów. Niemal połowa wypoczywających, 48 proc., wyszukuje w sieci informacje o odwiedzanych miejscach, a 45 proc. korzysta z aplikacji nawigacyjnych lub rozwiązań typu mapy Google. Podobna grupa, 47 proc., sprawdza newsy z kraju i ze świata. Podczas wakacji nie zaniedbujemy także własnych profili w social media – 4 na 10 internautów deklaruje, że na wakacjach korzysta z Facebooka lub Twittera.

– Podczas wakacji mamy również więcej czasu, by nadrobić inne zaległości – co ósmy urlopowicz robi zakupy w sieci, a co dziesiąty poszukuje promocji cenowych. Duża grupa wypoczywających (58 proc.) korzysta w trakcie urlopu z bankowości internetowej – mówi Bartosz Krupiński z PayU SA. i dodaje, że około 3 na 4 respondentów loguje się do swojego banku za pomocą prywatnego laptopa, a 39 proc. korzysta z dedykowanej aplikacji w telefonie.

Okazuje się też, że urlop dla wielu osób nie oznacza wcale odpoczynku od pracy. 24 proc. badanych łączy się z internetem po to, by wykonać czynności związane z działalnością zawodową.

wakacje_2_0_badanie_payu


Badanie zostało wykonane w czerwcu 2013 r. metodą CAWI na zlecenie PayU SA. Grupę badawczą stanowiło 1,5 tys. użytkowników platformy handlowej Allegro.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail