X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Rowerzyści w internecie: w czym pomaga im sieć?

Rowerzyści w internecie: w czym pomaga im sieć?

reklama


Mężczyźni patrzą nie tylko na wygląd

Zarówno kobiety jak i mężczyźni szukają w internecie informacji na temat turystyki rowerowej i sprzętu. Kobiety dużo częściej skupiają się na estetyce niż na parametrach technicznych. Od pewnego czasu można zauważyć w dużych miastach rozwój trendu cycle chic. Zgodnie z nim wyjątkowy rower powinien być dodatkiem do codziennych stylizacji. To głównie panie upiększają i wzbogacają swoje jednoślady gadżetami.

1. płeć - brand24_mojrower

Mężczyzn dużo bardziej interesuje stan techniczny jednośladu – szukają opinii o sprzęcie, sklepach, warsztatach. Rowerzystów i rowerzystki łączy jedno – uwielbiają dzielić się swoimi przeżyciami z wypraw rowerowych. 39% badanych, aktywnych w internecie cyklistów, jest w wieku od 26 do 40 lat, choć równie chętnie udzielają się w sieci młodsi rowerzyści.

2. wiek - brand24_mojrower

Z możliwości ominięcia korków, uwolnienia się od często bezowocnych poszukiwań miejsca parkingowego i zaoszczędzenia funduszy wydawanych na paliwo, korzysta coraz więcej mieszkańców miast. To właśnie oni stanowią w internecie najbardziej widoczną grupę.

3. miasta - brand24_mojrower

Według statystyk portalu MojRower.pl, najaktywniejsi w internecie rowerzyści pochodzą z Warszawy. Choć szukają informacji o trasach rowerowych nad morzem, na Mazurach i w górach, to zdecydowanie najbardziej zainteresowani są własnym miastem – trasami w centrum, na przedmieściach i nad Wisłą. Warszawa posiada obecnie ok. 300 km ścieżek rowerowych, co jest rekordem w skali kraju.

Kilometry na Facebooku, cycle chic na Instagramie

Media społecznościowe są ulubionym miejscem rowerzystów w Internecie. Facebook jest najpopularniejszym serwisem, głównie dzięki jego licznym funkcjonalnościom – użytkownicy mogą dzielić się opiniami, zdjęciami, filmami nie tylko ze znajomymi, ale także dołączać do specjalistycznych grup. Dzięki temu poszerzają swoją wiedzę i rozwijają zainteresowania.

4. źródła - brand24_mojrower

Według danych Brand24 większość rowerzystów udzielających się na Facebooku to mężczyźni. – Rowerzystki wolą mikroblogi (np. Twitter), co nie jest typowe dla ogółu internautek. Powodem może być szybkość dodawania wpisów oraz ich globalny zasięg. Twitter to miejsce spotkań międzynarodowej społeczności – bardziej od znajomości liczą się wspólne zainteresowania użytkowników. Coraz większą popularność zyskuje wśród polskich rowerzystów Instagram – komentuje Mikołaj Winkiel z Brand24.

Wycieczki, zakupy, kradzieże – o tym się mówi

Zdecydowanie najczęściej rowerzyści mówią w internecie o wycieczkach rowerowych. Chwalą się przebytymi kilometrami, publikują zdjęcia z wypraw i szukają nowych miejsc godnych odwiedzenia. Największą popularnością cieszą się ścieżki rowerowe umożliwiające zwiedzanie ciekawych zabytków dużych miast, np. Wrocławia, Krakowa, Gdańska. Duże zainteresowanie wzbudzają trasy w okolicach Warszawy, szczególnie nad Wisłą. Na wakacyjnym wyjeździe turyści coraz chętniej wypożyczają rowery. Internet pomaga znaleźć ciekawe ścieżki rowerowe nad morzem i w górach.
– Najczęściej rowerzyści szukają inspiracji do wycieczek w weekend, szczególnie w niedzielę, aby “naładować akumulatory” przed tygodniem pracy – komentuje Mateusz Goliat z MojRower.pl.

5. tematy - brand24_mojrower

Prawie 30% wszystkich wątków rowerowych w internecie dotyczy kupna i sprzedaży sprzętu. Miłośnicy jednośladów przed dokonaniem zakupu często sprawdzają opinię o sklepie. Szukają okazji cenowych oraz konkretnych marek rowerów. Oprócz jednośladów, internauci chętnie kupują gadżety i części. Mniejszym zainteresowaniem cieszy się specjalistyczna odzież. Rowerzyści preferują zwyczajne, codzienne stroje, ponieważ rower traktowany jest coraz częściej jako środek transportu do pracy czy szkoły.

Internet wykorzystywany jest również do sprzedaży sprzętu. Rowerzyści korzystają z darmowych serwisów z ogłoszeniami, jak i z mediów społecznościowych. Informacja o sprzedaży trafia w tym przypadku głównie do znajomych, co sprawia, że ewentualna transakcja jest szybka i bezpieczna.

15% rozmów rowerzystów w internecie dotyczy naprawy rowerów. Społeczność cyklistów jest dość mocno zsolidaryzowana, chętnie udziela porad i pomocy mniej doświadczonym kolegom. Profesjonalne instrukcje na forach dyskusyjnych i specjalistycznych blogach sprawiają, że wiele usterek rowerzyści są w stanie usunąć we własnym zakresie. Jeśli uszkodzenie pojazdu jest poważne, internet jest doskonałą bazą opinii na temat pobliskich warsztatów.

Innym bardzo ważnym tematem są kradzieże. Rowerzyści przekonali się, jak pomocny w odzyskaniu utraconego sprzętu może być internet. Społeczność rowerzystów jest wyjątkowo zjednoczona i twardo walczy o swoje. Opublikowanie ogłoszenia z dokładnym opisem roweru, czasu i miejsca kradzieży pozwala łatwiej i szybciej złapać złodzieja. W sieci powstaje coraz więcej miejsc, które pozwalają cyklistom rozpowszechnić informację o utraconym jednośladzie (np. skradziono.mojrower.pl).

Zdarza się, że po umieszczeniu w sieci zapisu monitoringu, skradziony sprzęt wraca do właściciela jeszcze tego samego dnia! Warto również przeglądać aukcje internetowe – zdarza się, że to tam lądują rzeczy przejęte przez złodziei.

Kross i Romet dominują w social media

Najchętniej cykliści rozmawiają o rowerach Kross, Giant i Romet.

6. marki - brand24_mojrower

Co ciekawe, w przypadku każdej marki wspominanej przez rowerzystów w internecie, przeważają pozytywne opinie. Marka jest jednym z głównych czynników decydujących o wyborze sprzętu. Na uwagę zasługuje fakt, że tak dużą popularnością wśród cyklistów cieszą się rowery polskiej produkcji – Romet i Kross.

Infografika - brand24_mojrower

Badanie zostało przygotowane przez serwis MojRower.pl przy współpracy z Brand24. Badanie swym zasięgiem objęło ponad 94 tys. wyników z okresu lipiec – sierpień 2013 roku.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail