X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kodowanie mailingów bez tajemnic. Sprawdź, jak robić skuteczny e-mail marketing

Kodowanie mailingów bez tajemnic. Sprawdź, jak robić skuteczny e-mail marketing

reklama


FreshMail opublikował raport “Technologia CSS w aplikacjach pocztowych. Wytyczne dla projektantów newsletterów na rok 2014”. To już piąta publikacja z tej serii. Głównymi celami przyświecającymi twórcom raportu są chęć podzielenia się wiedzą w zakresie kodowania mailingów, wskazanie najczęściej przewijających się błędów, a także przekazanie kilku wskazówek dla osób rozsyłających newslettery.

Freshmail Raport-CSS-grafika

Brak kompatybilności częstym problemem

Obecny rozwój technologii CSS wyprzedza możliwości odbiorców mailingów. Przekłada się to na częste problemy z kompatybilnością między urządzeniem, a newsletterem, który chcemy na nim odczytać. Stąd tym większa potrzeba edukacji i dostarczenia aktualnej wiedzy na temat kodowania mailingów.

Jeśli chodzi o sprzęt, twórcy raportu wykorzystali do badań komputer stacjonarny i laptopa. Na nich użyto szeregu aplikacji webowych i desktopowych, m.in. Gmaila, Yahoo! Maila, kont pocztowych na Onecie i w Interii, a także kilku wersji programu Microsoft Outlook. Ponadto testowano również odbieranie mailingów na aplikacjach mobilnych – domyślnej Android’owskiej oraz na Gmailu w wersjach na Androida i iOS.

Apple zaawansowany, Outlook zacofany

Wyniki testów pokazują, że niekwestionowanym liderem we wspieraniu systemów kodowania mailingów jest Apple Mail, którego użytkownicy otrzymują najlepiej wyświetlające się mailingi. Na przeciwległym biegunie znalazł się Outlook, który w dalszym ciągu pozostaje w tyle. Reszta stawki lokuje się pośrodku.

Jak to się ma do przyzwyczajeń odbiorców? Z badań przeprowadzonych na mailingach rozsyłanych przez klientów FreshMaila wynika, że ponad połowa odbiorców odczytuje newslettery na aplikacjach desktopowych, a tylko 11% na aplikacjach mobilnych. Paradoksalnie, te ostatnie z wyświetlaniem mailingów radzą sobie całkiem przyzwoicie.

Diabeł tkwi w szczegółach

Na co zwracać uwagę przy tworzeniu mailingu/newslettera? Trzeba pamiętać o takich kwestiach, jak struktura (poprawny układ rozsyłanej wiadomości), konwencja i tabele. Istotną rolę odgrywa odpowiednie kodowanie znaków (UTF-8) i dobranie właściwej szerokości mailingu, a dodatkowym uatrakcyjnieniem mogą być treści obrazkowe. Na efektywność newslettera wpływ mają nawet z pozoru, teoretycznie, błahe czynniki, jak chociażby zaokrąglenia wyświetlanych w nim przycisków zawierających “calls to action” czy ich odpowiednia kolorystyka.

Eksperci FreshMail udzielają w raporcie szczegółowych wskazówek dotyczących wszystkich wymienionych elementów składających się na atrakcyjny mailing. Wskazują również na tzw. “ukryte atrybuty”, które sprawiają, że szablon mailingu jest jeszcze lepszy. W raporcie można znaleźć nawet przykładowy kod mailingu.

Raport dostępny tutaj.

SOCIALPRESS jest patronem publikacji.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail