X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Polska piłka nożna w social media

Polska piłka nożna w social media

reklama


Jak ważna jest rola mediów społecznościowych także w kreowaniu wizerunku sportowego, chyba nie trzeba nikomu wyjaśniać. Wystarczy przyjrzeć się profilom najbardziej lubianych klubów czy piłkarzy w social media. W pierwszej piątce przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” badania, obejmującego aktywność medialną klubów w październiku bieżącego roku, znalazły się następujące kluby: Legia Warszawa, Górnik Zabrze, Cracovia, Wisła Kraków, Śląsk Wrocław.

Legia posiada wyraźną przewagę nad swoimi konkurentami. Jest o niej nie tylko głośno w mediach, ale także w mediach społecznościowych, gdzie bez wątpienia sam klub wypracowuje sobie swoją wysoka pozycję i dba o kontakt z fanami. Na drugim miejscu znajduje Górnik Zabrze, który wyprzedza Cracovię i Wisłę Kraków.

fot. mat. prasowy

fot. mat. prasowy

Rekordowe zainteresowanie klubem z Zabrza w październiku 2013 wiąże się ze spektakularną zmianą szkoleniowca, spowodowaną wybraniem Adama Nawałki na selekcjonera reprezentacji Polski. Łącznie w ciągu miesiąca nazwa Górnika Zabrze pojawiła się w 2,3 tys. tekstów.

Wyniki te nie idą jednak w parze z notowaniami w portalach społecznościowych, na których największy rozgłos uzyskały Legia Warszawa, Lech Poznań oraz Zawisza Bydgoszcz.

fot. mat. prasowy

fot. mat. prasowy

Jak podaje „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” Warszawska Legia utrzymuje się na prowadzeniu już parę miesięcy. W październiku opublikowano na jej temat aż 2,7 tys. materiałów – o niemal 400 więcej niż o wiceliderze. Prymat wynika głównie ze znacznie częstszego pojawiania się w internecie, a nie w prasie. Jeszcze większą przewagę klub uzyskał w social media (27 tys. postów), gdzie pojawiali się prawie trzykrotnie częściej w porównaniu do drugiego Lecha Poznań (10,7 tys.) i trzeciego Zawiszy Bydgoszcz (9,7 tys.). Ranking popularności w social media bierze pod uwagę wpisy w języku polskim określone jako publiczne na Facebooku, Twitterze oraz YouTubie.

Świat

Do największych klubów świata brakuje nam jeszcze sporo, co wynika naturalnie z rangi polskiej piłki w zestawieniu z ligami europejskimi. Najpopularniejszy klub piłkarski na Facebooku to FC Barcelona, która posiada ponad 47 miliony fanów, a tuż za nią plasuje się kolejny klub z ligi hiszpańskiej – Real Madryt z wynikiem ponad 45 milionów znaczników „Lubię to”. Tyle czołówka, ale gdyby Legia awansowała to rozgrywek Ligi Mistrzów UEFA, to znalazłaby się na 22 miejscu w klasyfikacji największej ilości fanów na Facebooku, wyprzedzając np. Celtic Glasgow czy Bayer Leverkusen.

Piłkarze

W klasyfikacji medialności polskich piłkarzy występujących w pięciu czołowych ligach europejskich (angielskiej, hiszpańskiej, francuskiej, niemieckiej i włoskiej) na czele z miażdżącą przewagą plasuje się fanpage Roberta Lewandowskiego, na kolejnych miejscach Jakub Błaszczykowski i Artur Boruc. Czwartą lokatę uzyskał Wojciech Szczęsny, a piątą – Kamil Glik.

  • Zdziwił mnie trochę niski wynik Korony Kielce, która ma naprawdę ogarnięty dział marketingu.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail