reklama
Lotnisko Schipol, jak każde inne, chce przyciągnąć do siebie więcej turystów. Zrezygnowało ono jednak ze zwykłych, popularnych form marketingu na rzecz prostej, aczkolwiek przyciągającej tłumy – gry na Instagramie. W grze mamy 300 miejsc, do których przypisanych jest od 5 do 10 hashtagów. Kiedy zaczynasz kolejny poziom, gra losowo wybiera miejsce i ściąga najnowszy content z API Instagrama wraz z hashtagami. Gracze mają za zadanie zgadnąć gdzie zdjęcia były zrobione.
Za pomoc służą takie wskazówki jak: czas lokalny, czas lotu, informacje o tym czy lot startuje z Schipolu oraz listę linii lotniczych, które mogą być wezwane do pomocy. Jednak za każde użycie wskazówki traci się punk, a na zgadnięcie każdego miejsca mamy tylko 4 minuty.
Każdy poziom gry ściąga nowe zdjęcia z Instagramu. Natomiast z pośród 50 najlepszych graczy rozlosowane będą dwa bilety do wybranego miejsca – oczywiście jeśli jest to cel do którego odlatują samoloty z Schipolu.
Stronę internetową, w tym bazę danych, CMS i animację, opracowała agencja Superhero Cheesecake. Strona działa na różnych platformach i została zaprojektowana przez belgijskiego projektanta Mathieu Michaux.
Jeśli chcecie spróbować swoich sił w grze, dostępna jest ona pod tym adresem.
- Tymoteusz Malkus