X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook podpowie nam, co jest śmieszne

reklama


Jak donoszą Wirtualne Media, Facebook testuje nowe oznaczenie, które miałoby pomóc odróżniać treści poważne od niepoważnych. Specjalne oznakowanie miałoby się wyświetlać w przypadku treści o tematyce żartobliwej, satyrycznej. Na chwilę obecną brak szczegółowych informacji i wytycznych, jak nowe oznaczenie miałoby funkcjonować w praktyce oraz które fan page’e zostaną nim oznakowane.

-Prowadzimy niewielkie testy, w ramach których napis „Satyra” jest pokazywany w news feedzie przy linkach wyświetlanych jako „powiązane” pod przeglądanym wpisem – poinformował w komunikacie rzecznik prasowy Facebooka. –Wynika to z otrzymywanych przez nas opinii użytkowników, którzy chcą w tej rubryce wyraźniejszego rozróżnienia artykułów satyrycznych od innych – dodał.

Kto się nabiera na satyryczne treści na Facebooku?

Potrzeba wprowadzenia podziału na dwa rodzaje treści: poważnych i niepoważnych wynikła niejako od samych użytkowników, którzy czasami gubią się w chaosie informacji na Facebooku. A przecież największy portal społecznościowy do prawdziwa kopalnia różnego rodzaju treści, dlatego nie po raz pierwszy zespół programistów wychodzi z inicjatywą opanowania tego bałaganu.

Na niepoważne wpisy nabierają się chociażby media i to nie jeden raz. Jak podają Wirtualne Media w ubiegłym roku „Washington Post” poinformował, że amerykański polityk Sarah Palin będzie pracować w telewizji Al-Jazeera. Tymczasem był to satyryczny żart przygotowany przez serwis Daily Currant, który informację o tym rzekomym fakcie opublikował na swojej facebookowej tablicy.

Polskie media również bardzo często korzystają z Facebooka jako źródła informacji. Jak pisaliśmy w odwołaniu do najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów, liczba cytowań Facebooka w mediach tradycyjnych ciągle wzrasta.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail