reklama
1. Troszcz się o zaangażowanie na profilu
Zadbaj o zaangażowanie na twoim profilu w sposób kreatywny i dostosowany do komunikacji twojej marki. Jeżeli używasz brand heroes, nadaj im indywidualny styl, który ich wyróżni. Zadawaj pytania i angażuj się w dyskusje. Używaj słów kluczy związanych z twoją firmą, a także słów sugerujących działanie. Forma komunikatu ma nieraz większe znaczenie niż jego treść.
2. Odpowiadaj na pytania fanów
Chociaż odpowiadanie na pytania może być męczące, to niewątpliwie poprawia ono wizerunek firmy i pozwala na bezpośredni kontakt z klientem. Trudniejsze jednak staje się wyłapywanie postów, które w sposób niebezpośredni kierowane są do nas. Mowa o hashtagach (znak #) bądź publicznych postach publikowanych na naszym profilu lub na prywatnych stronach. Brak odpowiedzi to przede wszystkim utracona szansa na kontakt z klientem, a także w prawdopodobnie jego utrata. Bo lekceważenie lub ignorowanie zapytań od fanów nigdy nie przynosi nic dobrego.
3. Korzystaj z przycisku „lubię to” na swojej stronie
„Lubię to” używane przez firmy to taki zamiennik nieoficjalnego „dziękuję” albo wyrazów poparcia dla wypowiedzi poprzednika. Ale „lubię to” może nieść także wiele innych ciekawych i angażujących znaczeń, które warto wykorzystać. Szczególnie wartościowe wypowiedzi zaleca się dodatkowo nagradzać lub komentować w interesujący sposób, w którym docenimy przedmówcę, gdyż ludzie lubią być chwaleni. Pamiętaj, że odpowiedniki przycisku „lubię to” znajdziesz też na innych portalach społecznościowych.
4. Okazuj fanom wdzięczność za dzielenie się treścią
Traktuj relacje wirtualne jak prawdziwe relacje międzyludzkie, mimo że pozornie nimi nie są. Jeżeli ktoś o coś zabiega, a jest ignorowany, to przestaje mu na tym zależeć, dlatego ważne jest okazywanie szacunku fanom i dbanie o ich komfort w utrzymywaniu relacji z naszą firmą. Zgromadzenie wokół marki ludzi szczerze zaangażowanych niewątpliwie umocni jej pozycję.
5. Publikuj o właściwej porze
Pamiętaj także, że znaczenie ma pora publikowania postów. To zasadniczo wpływa na ilość interakcji, którą posty mogą wygenerować. Więcej pisaliśmy o tym tutaj.