reklama
Nie ma jednej, idealnej pory dnia do publikacji treści na facebooku. Internauci w zależności od wieku, trybu życia, zawodu, korzystają z facebooka o różnych porach, dlatego każda marka powinna indywidualnie ustalić godziny umieszczania postów, w zależności od branży i swojej grupy docelowej.
Kawa, śniadanie i post
Jak wynika z raportu, aktywność polskich administratorów skupia się przede wszystkim w ciągu tradycyjnych godzin pracy, czyli pomiędzy godziną 9.00 a 17.00. Zdecydowanie najpopularniejszą godziną udostępniania postów jest 10.00 rano. Duża część treści publikowana jest także o 11.00 i 12.00, później – w porze lunchu – zauważyć można mniejszą aktywność, która ponownie wzrasta około 15.00. Wyraźna tendencja spadkowa zaczyna się po godzinie 16.00, czyli w momencie kończenia pracy. Następnie zaangażowanie administratorów ponownie powoli się zwiększa do godziny 21:00, po której zaczyna się znaczący spadek.
Dla każdego inaczej
Analizie poddano profile marek z trzech branży: banki, alkohole i macierzyństwo. Widoczna jest różnica w prowadzeniu (a przynajmniej publikacji postów) pomiędzy tymi kategoriami.
W przeciwieństwie do wyników z poprzedniego roku, banki najchętniej publikują posty o godzinie 10.00, a nie jak w 2013 roku o 11.00. Zauważyć można też wzrost aktywności w godzinach wieczornych – pomiędzy 21 a 22.
Strony o macierzyństwie swoje publikacje planują przede wszystkim na godziny poranne – 9.00, 10.00 i 11.00, co oznacza dostosowanie czasu komunikacji do najpowszechniejszego rozkładu dnia swoich użytkowników.
Kolejną branżą, którą wzięto “pod lupę”, były alkohole. Administratorzy profili poświęconych tym trunkom, w przeciwieństwie do innych, komunikację prowadzą najchętniej w godzinach popołudniowych – 16 i 17.
Wyjdź naprzeciw wymaganiom
Jak pokazuje analiza większość administratorów polskich profili wychodzi z założenia że postować opłaca się jedynie w godzinach pracy. A jak pokazuje poniższy wykres, użytkownicy Facebooka najbardziej aktywni są wieczorami, czyli wtedy kiedy pojawia się najmniej postów. Poza tym pamiętać trzeba, że posty publikowane po godzinie 21.00 mają większą szansę być obecna w news feedach użytkowników jeszcze następnego dnia.
Analizie zostało ponad 4 tysiące polskich stron komercyjnych w okresie 1- 31 sierpnia 2014 roku. Pełny raport można zobaczyć tutaj.