reklama
#przypomnijsobie jak to jest być dzieckiem
Akcja ta nawiązuje do popularnych w mediach społecznościowych „łańcuszków” takich jak między innymi Ice Bucket Challenge. Tym razem jednak nie trzeba wylewać na siebie kubła wody z lodem, lecz wystarczy zrobić sobie zdjęcie. Żeby wykonać to zadanie należy się nieco wysilić – po pierwsze znaleźć swoje zabawne zdjęcie z dzieciństwa (to akurat nie powinno przysporzyć problemów), po drugie natomiast: jak najdokładniej je odwzorować. Jeśli więc wybierzemy fotografię, na której podczas balu w przedszkolu byliśmy przebrani za pirata, powinniśmy dołożyć wszelkich starań, by rekonstrukcja wyglądała identycznie. Trzecim punktem akcji jest udostępnienie efektu pracy na Facebooku oraz nominacja kolejnych osób. Po wykonaniu tych czynności pozostaje jeszcze najważniejszy element zabawy: wysłanie SMS o treści SOS pod numer 74 565 – jego koszt wynosi 4 zł netto, a cała kwota przekazywana jest na konto SOS Wioski Dziecięce, które pomagają osieroconym maluchom.
W #przypomnijsobie jak to jest być dzieckiem wzięli już udział między innymi Natalia Kukulska, Maciej Orłoś, Kasia Wilk, Zygmunt i Filip Chajzerowie i Paulina Chylewska. Akcja organizowana jest przez SOS Wioski Dziecięce i Havas VW Zagreb.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.
Pierwsza taka w Polsce: akcja #dladzieciaków
Cel jest prosty: zebranie pieniędzy na prezenty dla 200 dzieci mieszkających w 11 domach dziecka w całej Polsce. Inicjatywa Karola Zielińskiego ruszyła 20 listopada i zmobilizowała do działania między innymi startupowców, blogerów, internetowych celebrytów oraz agencje PR.
Oprócz wpłacania pieniędzy na konto PayLine, chodzi także o uzyskanie jak największego rozgłosu w internecie, dlatego też organizatorzy apelują, by udostępniać informacje na temat akcji w mediach społecznościowych i zamieszczać tag #dladzieciaków.
Do zakończenia inicjatywy zostało 13 dni, zebrano już 20042 zł, lecz aby spełnić życzenia wszystkich dzieci brakuje ponad 7600 zł. Po zebraniu całej kwoty Karol Zieliński zakupi prezenty i przekaże je dzieciakom.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.
Social media #dladzieciakow
Jednym z przykładów tego, w jaki sposób zbierane są pieniądze w #dladzieciaków jest pomysł realizowany przez Czwartkowe Spotkania Social Media w Warszawie. 4 grudnia, właśnie podczas Spotkania odbędzie się kiermasz, z którego dochód przeznaczony zostanie na wspominaną akcję.
Aby pomóc wystarczy przyjść na Spotkanie, przynieść ze sobą cokolwiek, co zostanie wystawione na kiermaszu (może to być bon na usługę, gadżet) lub po prostu coś na nim zakupić. W akcji udział biorą takie firmy jak Brand24, Sotrender, Zenbox i TKM Group.
Spotkanie odbędzie się 4 grudnia w klubie Czarny Rynek.
- Ania Korzeniewska
- Michal Sadowski