X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

“Like” traci na wartości

“Like” traci na wartościfot. © flydragon - bank zdjęć Fotolia.com

reklama


Tak przynajmniej twierdzi firma konsultingowa Forester. Media społecznościowe, a w szczególności Facebook, były i nadal są postrzegane jako fabryka potencjalnych klientów i odbiorców treści. Do tego bardzo efektywną i wydajną, bo generującą olbrzymi “feedback” za stosunkowo rozsądne pieniądze zainwestowane w akcje promocyjne na Facebooku. Dodatkowo możliwość bardzo dokładnego targetowania odbiorców treści przekazywanych przez firmy oraz dostępność na wielu urządzeniach jest bezcenna.

Jednak – jak wskazują badania – tylko do 2 % “lubiących to” dociera późniejsza informacja przekazywana przez firmę na swoim fanpage’u. Jest to częściowo wina samego Facebooka, który dokonuje takiej a nie innej selekcji publikowanych postów. Z drugiej strony, zalew informacji przekazywanych za pomocą Facebooka jest ogromny i jakiejś selekcji należy dokonać. Ponadto okazuję się, że tylko co 30 osoba miała jakąkolwiek szansę na zobaczenie nowej informacji na fanpage’u firmy i jakąkolwiek reakcję.

Powyższe dane i wynik obserwacji jakie możemy poczynić sami codziennie korzystając z Facebooka czy Twittera pokazują, że serwisy społecznościowe to media impulsowe, w których liczy się autentyzm i spontaniczność przekazywanych informacji, a nie sztuczne generowanie zainteresowania i próby kształtowania zachowań.

  • Bariera wejścia rośnie; komunikacja na FB pochłania coraz większe budżety i w perspektywie długoterminowej rozsądne zasięgi pozostaną w rękach tylko największych marek. Działalność MŚP na FB od dłuższego czasu jest skutecznie marginalizowana.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail