X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Milenialsi na zakupach. Jak walczyć o uwagę tych konsumentów?

Milenialsi na zakupach. Jak walczyć o uwagę tych konsumentów?fot. © Romolo Tavani - bank zdjęć Fotolia.com

Słowem milenialsi określa się osoby urodzone w latach 1980 – 2000. Co ważne w tym przedziale wiekowym, w Polsce żyje aż 11 mln osób. Jednak już na samym wstępie warto zaznaczyć, że nie jest to grupa jednorodna. Dzieli się na dwie mniejsze – młodszych w przedziale wiekowym 15-24 i starszych 25 – 34. Każda z nich charakteryzuje się nieco odmiennym sposobem postrzegania rzeczywistości, spędzania czasu, aktywności czy wykorzystywania nowych technologii. Obie grupy pokolenia Y przede wszystkim różnią się ze względu na zakres obowiązków. Tak szeroki przedział społeczeństwa obejmuje zarówno osoby uczące się, studiujące jak i pracujące. Co już z góry narzuca pewne różnice w sposobie postrzegania świata.

Starsza grupa, która adoptowała do swoich potrzeb wynalazki nowoczesności, postrzega je i korzysta z nich w stopniu bardziej zbliżonym do poprzedzającego ją pokolenia X. Podobnie jest zresztą z pozostałymi dziedzinami życia. Młodszej grupie milenialsów bliżej do pokolenia Z, które obrazowo ujmując, rodzi się niemalże ze smartphonem w ręku. Jednak istnieje wiele cech zbieżnych pomiędzy obiema grupami, które przekładają się także na decyzje zakupowe, sposób postrzegania marek i potencjał biznesowy całego pokolenia Y. Jego siła nabywcza z roku na rok będzie tylko rosnąć, dlatego warto przyjrzeć się bliżej tej niezwykle otwartej grupie konsumentów.

Starsi i młodsi żyją w większości online

Jak wskazuje raport OMG! Czyli jak mówić do polskich milenialsów, przygotowany przez Odyseja Public Relations, życie większości z obu opisanych grup toczy się on-line. 66% młodszych i 60% starszych reprezentantów pokolenia Y korzysta ze smartphone’a. Jest to narzędzie przede wszystkim podtrzymywania relacji i tworzenia więzi. Ale także porad czy inspiracji. Zależność ta powoduje, że pokolenie Y, jak żadne inne dotychczas, stanowi grupę najbardziej poinformowanych i świadomych konsumentów. Badania wskazują, że aż 94 % polskich przedstawicieli pokolenia Y dzieli się pozytywnymi, ale również negatywnymi opiniami na temat marek, produktów i doświadczeń. Być może to właśnie szeroki dostęp do informacji sprawia, że milenialsi nie przywiązują się do marek. Lojalność do tych ulubionych zadeklarowało jedynie 27 % starszych i 29 % młodszych milenialsów.

To właśnie z decyzjami zakupowymi wiąże się najważniejsza różnica między obiema grupami milenialsów. Starsi, mając koszyk w ręku, kierują się przede wszystkim pragmatyzmem. Niechętni są do kupowania produktów droższych tylko ze względu na markę i wizerunek. Za to młodsi to tzw. cool hunters. Polują podczas zakupów przede wszystkim na wartość dodaną, którą tworzyć może wyjątkowość produktu, to że jest kultowy czy markowy. 28 % badanych było skłonnych dla osiągnięcia takich wartości zapłacić więcej za dany produkt. Ale nie tylko. Wśród wartości, za które chętnie płacą młodzi milenialsi są także szczytne cele. Również 28 % badanych wskazało, że chętniej wybierają produkty i marki, które wspierają bliski im, szczytny cel. Dla porównania wśród starszego, pokolenia X na taką argumentację decyzji zakupowych postawiło jedynie 16,5%.

Mobilność, wartości, zaangażowanie i społeczność to zdaje się najważniejsze elementy, poprzez które marki mogą podbić serca pokolenia milenialsów. O ich uwagę trzeba walczyć każdego dnia i wciąż na nowo, stale budując wartość swojej marki w oczach młodego pokolenia.

Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią raportów:


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail