X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Powstało narzędzie social media umożliwiające nadawanie “na żywo”

Powstało narzędzie social media umożliwiające nadawanie “na żywo”

reklama


O samym Meerkacie nie warto dużo pisać, ponieważ zdążyły zrobić to mainstreamowe media. Krótko: ta nowa aplikacja jest ściśle połączona z Twitterem i umożliwia nadawanie treści w czasie rzeczywistym. Chodzi tu oczywiście o treści wideo. Jak na razie, “apka” dostępna jest na systemy iOS, a twórcy, choć nie podali liczby pobrań, ogłosili sukces w skali świata. Aplikacją zainteresowali się celebryci i artyści, a także marketerzy. I właśnie nad potencjałem marketingowym i promocyjnym warto się pochylić i być może wziąć pod uwagę planując takowe działania w najbliższej przyszłości.

meerakt-twitter

źródło: Twitter

Pomimo nasycenia rynku najróżniejszymi aplikacjami i narzędziami, Meerkat wydaję się być świeżym powiewem na rynku nowości. Wszyscy zainteresowani z pewnością obserwują ciągły wzrost popularności Twittera, jako narzędzia marketingowego. Krótkie informacje, pisane, wysyłane i odbierane błyskawicznie, a to wszystko doprawione niezwykle praktycznymi hashtagami stanowi bardzo dobre połączenie, które znajduje coraz więcej miłośników wśród marketerów i przedsiębiorców. Teraz doszła możliwość nadawania relacji filmowych na żywo. Livestreaming kojarzy się raczej z kamerami, płatnymi platformami streamingowymi i dosyć kłopotliwą realizacją całego przedsięwzięcia. Dzięki “Surykatce” transmisje na żywo można zrobić smartfonem i w bardzo szybki sposób dzielić się nią z obserwującymi na Twitterze.

Zalety

Meerkat otwiera z pewnością nowy rozdział w sposobie komunikowania się producentów i marketerów z potencjalnymi klientami. Do najważniejszych zalet nowego narzędzia należą:

  • Pełna mobilność – kamera cyfrowa lub lustrzanka połączona z komputerem w celu nadawania relacji na żywo jest zestawem wręcz statycznym. Smartfon z zainstalowaną aplikacją, która przesyła obraz z wbudowanego aparatu jest w pełni mobilny. Możemy transmitować zarówno koncert czy spotkanie znajomych (prywatnie), ale także np. “dzień z życia naszego biura/firmy”, który to może być doskonałym materiałem PR-owskim wykorzystanym do kampanii promocyjnej.
  • Integracja i dialogowość z użytkownikami – transmisja na żywo z pewnością o wiele lepiej integruje i przywiązuje użytkowników do marki i jej poczynań niż zwykły baner reklamowy czy wyreżyserowany i zmontowany film. Relacja na żywo np. z prac nad nowym projektem czy produktem albo produkcji pierwszych egzemplarzy nowego dobra jest niepowtarzalną okazją do komunikacji z potencjalnymi klientami, budowania zaufania i działań “na oczach” konsumentów.
  • Szybkość – dziennikarze BBC przy okazji zamieszek w Ferguson wykorzystywali Meerkat do natychmiastowych aktualizacji wydarzeń. To pokazuje, że aplikacja jest przydatna także w tak profesjonalnych przedsięwzięciach jak telewizja ” na żywo”.
  • Podążanie za trendami – na większości portali internetowych (głównie informacyjnych, ale nie tylko) widać wzrost znaczenia contentu wideo i tendencję do skracania zawartości tekstowej. Szczególnie w przypadku młodszych pokoleń (Y a szczególnie Z) ta metoda dotarcia z przekazem staje się właściwsza i bardziej skuteczna.

To chyba najważniejsze zalety nowej aplikacji. Można byłoby odnaleźć zapewne dużo więcej sposobów zastosowania (szczególnie w marketingu),ale to zapewne już niedługo zobaczymy w kampaniach prowadzonych na Twitterze.

Już nie będziemy ćwierkać?

Rodzi się więc pytanie, czy zamiast tweetów będziemy udostępniać relacje na żywo zawierające nasze pytania i komentarze. Teraz z pewnością nie. Jest także za wcześnie, aby mówić o sukcesie Meerkarta i stworzeniu nowego trendu w komunikacji. Jednak czym częściej nowej aplikacji będą używać dziennikarze, celebryci i agencje marketingowe, możemy się spodziewać, że istotną część komunikacji na Twitterze mogą przejąć transmisje na żywo z logo sympatycznego zwierzątka.

Na koniec zestaw adresów: Twitter, strona internetowa aplikacji i możliwość pobrania nowej aplikacji.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail